- Mottatte takk 0
For stort ratt?
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden #379
av Raymond Wardenær
For stort ratt? opprettet av Raymond Wardenær
Jeg er i ferd med å anskaffe en MGB GT nå. Da jeg prøvesatt den, oppdaget jeg at rattet presset ned i høyre lår (jeg har ganske tynne lår). Nå har jeg okke sjekket ut om setet kan reguleres mer, men jeg vurderer å bytte til mindre ratt. Det er nok et 15 tommers som sitter på. Noen advarer meg fordi bilen kan bli tung å styre.
Er det noen som har noen erfaring med dette?
Er det noen som har noen erfaring med dette?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
12 år 7 måneder dager siden #380
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: For stort ratt?
Mange har endret sete vinkelen ved å legge inn en "kile" under seteskinnene. Dette løfter seteputen opp i forkant. Ellers er det ikke noe problem å kjøre med et 14" ratt. Tre ratt kan være litt kaldt om vinteren. Skinntrukket ratt føles varmere.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden - 12 år 7 måneder dager siden #381
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: For stort ratt?
Men Truls, om stet løftes opp i forkant vil jo låret komme enda nærmere rattet! Og hva med 13 tommers ratt? Men jeg hadde tenkt å bare ha ett ratt.

Last edit: 12 år 7 måneder dager siden by Raymond Wardenær.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
12 år 7 måneder dager siden #382
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: For stort ratt?
Det jeg mente var om setet allerede hadde vært løftet i forkant. Fjern da ekstra mellomlegg mellom gulv og seteskinner. 13" er etter min mening lite.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden - 12 år 7 måneder dager siden #383
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: For stort ratt?
Støtter Truls: 13" blir for lite.
14" er akkurat passe, blir ikke tung på rattet og gir deg bedre plass enn et 15" vil gjøre.
Et Motolita treratt er veldig ok å kjøre med, ser pent ut og er veldig populært å montere i MGB (m.fl.) Men skinn er nok mer "lunt" når det er kaldt.
Trerattet er vanvittig godt å kjøre med. Har hatt et slikt siden 2005 og har bare go`ord å si om det.
Her finner du informasjon: www.moto-lita.co.uk/our-products/your-ca...207&CB_ID=25&WH_ID=3
14" er akkurat passe, blir ikke tung på rattet og gir deg bedre plass enn et 15" vil gjøre.
Et Motolita treratt er veldig ok å kjøre med, ser pent ut og er veldig populært å montere i MGB (m.fl.) Men skinn er nok mer "lunt" når det er kaldt.
Trerattet er vanvittig godt å kjøre med. Har hatt et slikt siden 2005 og har bare go`ord å si om det.
Her finner du informasjon: www.moto-lita.co.uk/our-products/your-ca...207&CB_ID=25&WH_ID=3
Last edit: 12 år 7 måneder dager siden by Steinar Braaten.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 7 måneder dager siden - 12 år 7 måneder dager siden #385
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: For stort ratt?
Jeg har bare sett bilen én gang og ikke lenge nok til å kjenne alle detaljene. Når jeg får den, skal jeg gå grundig gjennom alt slikt.
Og Steinar, takk for innspill. Da går jeg nok for 14 tommer. Jeg liker rattet fra Motolita som har nagler i. Da skal jeg også bytte girknobben til tre.
Jeg håper det også er mulig å få horn i sentrum av rattet, på min TD må jeg lete mellom alle knappene på dashbordet og finner det som regel ikke før situasjonen er forbi.
Og Steinar, takk for innspill. Da går jeg nok for 14 tommer. Jeg liker rattet fra Motolita som har nagler i. Da skal jeg også bytte girknobben til tre.
Jeg håper det også er mulig å få horn i sentrum av rattet, på min TD må jeg lete mellom alle knappene på dashbordet og finner det som regel ikke før situasjonen er forbi.
Last edit: 12 år 7 måneder dager siden by Raymond Wardenær.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.185 sekunder