Krypstrøm MGB 1977

Mer
3 år 5 måneder dager siden #6380 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Krypstrøm MGB 1977
Vanlig at hornet er problemet: Ta ut sikkringen til den fiolette kursen. og sjekk.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Alf Schibstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
3 år 4 måneder dager siden #6381 av Alf Schibstad
Besvart av Alf Schibstad i emne Krypstrøm MGB 1977
Det skal jeg gjøre. Bilen står i opplag nå med batteriet ute; tar det litt senere. Hadde kjøpt nye horn, monterer likegodt dem i samme rennet, snur den vekk fra fartsvinden! Så får vi se... Gir beskjed om virkningen!!! Mvh., Alf

• Alf Schibstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
2 år 8 måneder dager siden #6395 av Alf Schibstad
Ja, nå har sommeren gått og feilen bestått...en stund. Sjekket alle sikringene om igjen og fant ikke feil der. Tok ut dynamoen og leverte den til spesialverksted for testing av funksjon : lading og mulighet for krypestrøm. Alt i orden med den. Så oppsto en ny feil: Omdreiningstelleren, blinklysene, bremselysene, bensinmåleren og temperaturmåleren sluttet å virke. Alle sikringer sjekket - ingen feil. Dette utfallet koplet seg av og på. På verksted igjen, de fant ikke feilen.
I min fortvilelse fikk jeg hjelp av min kjære bror, vi gikk gjennom hele gjengen av ledningene i motorrommet, av og på med koblingene, demonterte sikringsboksen, fant en veldig løs kontakt baki der som vi fikset, gjorde alt rent. Nå virker alt igjen og jeg kan ikke se noen krypestrøm, heller. Foreløpig. Strømmens veier er uransakelige... Alf

Mer
2 år 1 måned dager siden #6402 av Alf Schibstad
Fikk testet dynamoen, den er perfekt iflg. tester. Så nå har jeg resignert og tar ut hovedstrømsbryteren ved lengre stopp...

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.228 sekunder
Forumløsning av: Kunena