Krypstrøm MGB 1977

• Alf Schibstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
4 år 5 måneder dager siden #6352 av Alf Schibstad
Krypstrøm MGB 1977 opprettet av Alf Schibstad
Jeg har på slutten av sommeren 2020 fått krypstrøm; står bilen i 4-5 dager er batteriet - som er nytt - nede på 9 volt. Jeg må stenge hovedbryteren hver gang jeg setter fra meg bilen. Leste på forumet her at jeg kunne løsne plussledningen fra batteriet og måle mellom denne og batteriet med en prøvelampe<, lyser denne, = krypstrøm. Så kunne jeg fjerne sikringer for å finne synderen, men hornene er visst en vanlig kilde til krypstrøm.
Hvis det er hornene, HVA er vanligvis feilen med dem? Kan det repareres? Må jeg kjøpe nye?
Noen som vet? MVH Alf Schibstad.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
4 år 5 måneder dager siden #6353 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Krypstrøm MGB 1977
Horn forsynes med strøm fra den fiolette ledningen fra sikringsboksen. Ta ut sikringen og mål med prøvelampen igjen. Det er en vanlig feil at det er fuktighet (Vann) i hornene. Tørk dem og pakk de inn i en plastpose. De er også ofte feilmontert. Åpningen bør peke bakover slik at vann ikke kommer inn under kjøring.

• Alf Schibstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
4 år 5 måneder dager siden #6354 av Alf Schibstad
Besvart av Alf Schibstad i emne Krypstrøm MGB 1977
Takk for tips! Tester ut dette til våren, batteriet er ute av bilen nå, og MG'en står på stylter på en trang plass... MVH Alf

• Alf Schibstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
4 år 1 måned dager siden #6366 av Alf Schibstad
Nå har jeg testet nesten hele systemet inkl. hornene; når hornsikringen er koplet ut, er krypstrømmen der like forbannet, så det er dessverre ikke hornene. Har noen linjesikringer igjen å teste. Men, begynner å få (motvillig) tro på at det er starteren eller dynamoen som ligger med ulovlig sugerør ned i batteriets herligheter.... Rapporterer videre etter hvert! Ellers åpen for tips! Alf

• Øyvind Wiksaas
  • Besøkende
  • Besøkende
4 år 1 måned dager siden #6369 av Øyvind Wiksaas
Besvart av Øyvind Wiksaas i emne Krypstrøm MGB 1977
Hei.
Krypstrøm kan måles ved å sette på et ampermeter( multimeter) mellom polske og pol på batteriet. Husk å kople meter riktig. RØD KABEL FLYTTES TIL A
Deretter ser du hvor mye det som går igjennom,nå alt er skrudd av. Selv interiør lampe, panserlys, bagasjerom osv. Om du finner at det trekkes ut ah så trekker du ut en og en sikring, ikke så fryktelig mange å velge i. Men endog gjør som fortalt. Blir forbruket borte, så finner du hvilken kurs og hvor disse ledninger går. Om dette ikke hjelper, ligger det på noe utenom sikringer. Da bør du sjekke ettermontert utstyr, eller forsøk på slike. Sjekk også dynamo, ved å ta bort D+ om du ikke finner noe feil.
Dette burde da bli løst.
Øyvind

• Alf Schibstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
3 år 5 måneder dager siden #6379 av Alf Schibstad
Har gått gjennom alt omigjen høsten -21Finner ikke feilen. Vinteropplag nå, skal ta dette videre til våren. Hadde et elektroverksted på jobben også, de fant det heller ikke ut. Gir ikke opp, men dette kan ta tid... Alf

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.288 sekunder
Forumløsning av: Kunena