Tube aksel 3.07.
- Hans Løvdahl
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden #5580
av Hans Løvdahl
Besvart av Hans Løvdahl i emne Tube aksel 3.07.
Jeg har også en tube aksling med 3.07 utveksling. Jeg kjøpte den nyoverhalt hos MG-Hive i England. Til å begynne med var akslingen stille, men den begynte å "synge" under motorbremsing etter ett par tusen km. Jeg skiftet olje på diffen og merket at det var mye metallkorn i oljen. Nå, etter 15000 km, synger akslingen både ved motorbrems og aksellerasjon. Det kan synes som om du har rett når det gjelder mangelfull herding av kronhjul og pinjong. Jeg hadde tenkt å kontakte Clive Wheatley for å kjøpe shims til pinjongen. Er det noen som vet hvem som er gode på overhaling av bakakslinger her til lands?
Mvh.
Hans Løvdahl :unsure:
Mvh.
Hans Løvdahl :unsure:
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Helge Ligaard
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden #5581
av Helge Ligaard
Besvart av Helge Ligaard i emne Tube aksel 3.07.
Jeg fant ingen i Norge som både hadde kunnskap og vilje til å ta jobben og endte opp hos Classic service litt øst for Örebro i Sverige. Björn Jansson har kjørt classic racing i mange år med både MGB og Jaguar.
Nå som det ble stille bak, hører jeg at neste prosjekt blir overhaling av gearkassa.
Nå som det ble stille bak, hører jeg at neste prosjekt blir overhaling av gearkassa.

- Hans Løvdahl
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden #5589
av Hans Løvdahl
Besvart av Hans Løvdahl i emne Tube aksel 3.07.
Takk for svar. Jeg vil gjerne benytte Classic Service i Ørebro til jobben. Har de egen nettside, eller hvordan kommer jeg i kontakt med dem?
Mvh.
Hans Løvdahl
Mvh.
Hans Løvdahl
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.216 sekunder