Tube aksel 3.07.

• Hans Løvdahl
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 3 måneder dager siden #5580 av Hans Løvdahl
Besvart av Hans Løvdahl i emne Tube aksel 3.07.
Jeg har også en tube aksling med 3.07 utveksling. Jeg kjøpte den nyoverhalt hos MG-Hive i England. Til å begynne med var akslingen stille, men den begynte å "synge" under motorbremsing etter ett par tusen km. Jeg skiftet olje på diffen og merket at det var mye metallkorn i oljen. Nå, etter 15000 km, synger akslingen både ved motorbrems og aksellerasjon. Det kan synes som om du har rett når det gjelder mangelfull herding av kronhjul og pinjong. Jeg hadde tenkt å kontakte Clive Wheatley for å kjøpe shims til pinjongen. Er det noen som vet hvem som er gode på overhaling av bakakslinger her til lands?
Mvh.
Hans Løvdahl :unsure:

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Helge Ligaard
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 3 måneder dager siden #5581 av Helge Ligaard
Besvart av Helge Ligaard i emne Tube aksel 3.07.
Jeg fant ingen i Norge som både hadde kunnskap og vilje til å ta jobben og endte opp hos Classic service litt øst for Örebro i Sverige. Björn Jansson har kjørt classic racing i mange år med både MGB og Jaguar.

Nå som det ble stille bak, hører jeg at neste prosjekt blir overhaling av gearkassa. ;)

• Hans Løvdahl
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 3 måneder dager siden #5589 av Hans Løvdahl
Besvart av Hans Løvdahl i emne Tube aksel 3.07.
Takk for svar. Jeg vil gjerne benytte Classic Service i Ørebro til jobben. Har de egen nettside, eller hvordan kommer jeg i kontakt med dem?

Mvh.

Hans Løvdahl

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.216 sekunder
Forumløsning av: Kunena