Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 4 måneder dager siden #5522 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB
Om du skal ha den til en V8 forklarer jo det saken. Du sa vel ikke noe om dette i din forspørsel og jeg gikk følgelig ut fra at du snakket om en "vanlig" MGB i mitt svar. V8 bruker en annen slavesylinder og følgelig også en annen pushrod. Pushrod'en for den "valige" MGB har delenummer 13H21 og til V8 heter den, som du skriver, 13H3655 og lengden på de er sikkert forskjellig. Det er nok derfor din opprinnelige er sveiset på en bit. Tidligere eier har vel fått tak i en "vanlig" og har sveiset på en bit for å få den til V8 lengde.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Atle Grimstad
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 4 måneder dager siden #5523 av Atle Grimstad
Besvart av Atle Grimstad i emne Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB
Den "lille grønne" er en vanlig 1966 MGB med firer. Du satt meg på en annen tanke, selv om det blir en spekulasjon. Det er jo mulig at den slavesylinderen som sto på bilen, kan være en sylinder beregnet for en V8? De ser make ut,men det kan jo være en forskjell i vandring og dimensjon på stemplet. Har ikke funnet noe delenr. på slavesylinder til V8 på nettet.
Jeg har montert pushroden til V8en og den gikk lett på uten å bruker mere makt enn det en har i fingrene. Jeg kommer til å teste begge pushrodene når bilen kommer ned på hjulene igjen. Det tar jo bare noen minutter å bytte om.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.205 sekunder
Forumløsning av: Kunena