Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB
- Atle Grimstad
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden - 8 år 4 måneder dager siden #5495
av Atle Grimstad
Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB opprettet av Atle Grimstad
Er det noen som har de originale målene på pushroden til slavesylinderen,hos MGB?
Jeg har montert en ettermarked slavesylinder til clutchen på MGB'en. Det satt tidligere en original slavesylinder der, men den lot seg ikke overhale, grunnet tæringer i sylinderveggene. Pushroden som satt her er forlenget til 80 mm ytre lende.
Den pushroden som Moss leverte med ettermarked slavesylinderen har en ytre lengde på 71 mm. Er det noen som har kunnskap om det er forskjell i vandringen til stemplet i en original kontra en ettermarked slavesylinder og derav forskjell på lengde på pushroddene?
Jeg har ikke fått testet om det nye oppsettet virker, da bilen forsatt ikke er klar til oppstart.
Jeg har montert en ettermarked slavesylinder til clutchen på MGB'en. Det satt tidligere en original slavesylinder der, men den lot seg ikke overhale, grunnet tæringer i sylinderveggene. Pushroden som satt her er forlenget til 80 mm ytre lende.
Den pushroden som Moss leverte med ettermarked slavesylinderen har en ytre lengde på 71 mm. Er det noen som har kunnskap om det er forskjell i vandringen til stemplet i en original kontra en ettermarked slavesylinder og derav forskjell på lengde på pushroddene?
Jeg har ikke fått testet om det nye oppsettet virker, da bilen forsatt ikke er klar til oppstart.
Last edit: 8 år 4 måneder dager siden by Atle Grimstad.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5497
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB
Både de originale og uoriginale slavesylinderne skal ha samme vandring og ikke minst bruker de samme pushrod. Det at du sier at den originale pushrod'en var forlenget får meg til å mistenke at det er noe uoriginalt med clutchen din. Kan det være at det på et eller annet tidspunkt er satt inn en clutch eller clutcharm fra en MGA? Det ville ført til at pushrod'en måtte forlenges. Noe annet behov for å forlenge denne kan jeg ikke se. Kanskje med unntak for en nødreparasjon om hullet i pushrod'en skulle være ekstremt slitt. Jeg har aldri vært borte i at denne har måttet endres på såfremt clutchdelene har originale spesifikasjoner.
- Atle Grimstad
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden - 8 år 4 måneder dager siden #5499
av Atle Grimstad
Jeg vet ikke hvilke deler som er i clutchen,men det har virket ok. Har lagt ved et bilde som viser forskjellen.
Besvart av Atle Grimstad i emne Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB
Vedlegget ble ikke funnet
Jeg vet ikke hvilke deler som er i clutchen,men det har virket ok. Har lagt ved et bilde som viser forskjellen.
Last edit: 8 år 4 måneder dager siden by Peter Skarsjø.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden - 8 år 4 måneder dager siden #5500
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB
Min erfaring er: STOL IKKE PÅ NYPRODUSERTE DELER!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I forbindelse med at jeg overhalte bremser og clutch på min MGB GT V8, kjøpte jeg nye pushrods og pinner til både brake & clutch master....
De gamle trengte definitivt å bli erstattet...
Jeg kjøpte først pushrods fra MGOC, men etter montering stod bremsepedalen og clutchpedalen flere cm lengre ut fra gulvet. Uten å reflektere så mye over det, kjøpte jeg nye fra Brown & Gammons. Før jeg monterte disse inn, sjekket jeg lengden og de var eksakt samme lengde som MGOC sine.
Som bildet viser, er pushrodene ca 7 mm lengre en originalen og med vippe punktet høyt oppe på pedalene, vil selvsagt bremsepedalene komme mye nærmere foten - jeg vil antyde 3-4 cm. Dette ga en helt umulig fotstilling ved bremsing og clutching. Under et besøk hos MGB Hive noen uker etterpå, fant jeg originale pushrods og de var eksakt riktig lengde....
Jeg har på vegne av klubben kjørt en negativ kampanje mot leverandører som leverer dårlige deler... Her er FB svaret til B&G..
Ikke overraskende fikk jeg et svar om at de skulle rydde opp og sende meg nye..... Det var 2 år siden....
Nei - delebransjen er blitt mer kyniske etter penger og i liten grad opptatt av kvalitet....
Her er forøvrig mitt 1 år gamle motorfeste (1500 km???)...
Hvem kan forsikre oss om at kvaliteten er god når vi f.eks. kjøper .... nye bremseslanger? nye styrekuler, ...... :woohoo:
I forbindelse med at jeg overhalte bremser og clutch på min MGB GT V8, kjøpte jeg nye pushrods og pinner til både brake & clutch master....
De gamle trengte definitivt å bli erstattet...
Jeg kjøpte først pushrods fra MGOC, men etter montering stod bremsepedalen og clutchpedalen flere cm lengre ut fra gulvet. Uten å reflektere så mye over det, kjøpte jeg nye fra Brown & Gammons. Før jeg monterte disse inn, sjekket jeg lengden og de var eksakt samme lengde som MGOC sine.
Som bildet viser, er pushrodene ca 7 mm lengre en originalen og med vippe punktet høyt oppe på pedalene, vil selvsagt bremsepedalene komme mye nærmere foten - jeg vil antyde 3-4 cm. Dette ga en helt umulig fotstilling ved bremsing og clutching. Under et besøk hos MGB Hive noen uker etterpå, fant jeg originale pushrods og de var eksakt riktig lengde....
Jeg har på vegne av klubben kjørt en negativ kampanje mot leverandører som leverer dårlige deler... Her er FB svaret til B&G..
Ikke overraskende fikk jeg et svar om at de skulle rydde opp og sende meg nye..... Det var 2 år siden....
Nei - delebransjen er blitt mer kyniske etter penger og i liten grad opptatt av kvalitet....
Her er forøvrig mitt 1 år gamle motorfeste (1500 km???)...
Hvem kan forsikre oss om at kvaliteten er god når vi f.eks. kjøper .... nye bremseslanger? nye styrekuler, ...... :woohoo:
Last edit: 8 år 4 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5501
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB
Jeg heller fortsatt til teorien om at det er satt inn noen feil deler i clutchen din. Enten som jeg skrev clutchdeler fra en MGA eller (kanskje mest sannsynlig) et feil utløserlager. Det er flere typer av disse som ser ganske like ut, men har forskjellig avstand fra opplagringen og frem til glideskiven som ligger an mot clutchen når du trår på pedalen. Dessverre er den eneste måten å verifisere dette på å ta ut motoren så det letteste er vel i øyeblikket å modifisere den nye støtstangen ved å sveise på en bit for å oppnå den nødvendige lengden.
- Atle Grimstad
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5520
av Atle Grimstad
Besvart av Atle Grimstad i emne Lengde "pushroden" til slavesylinder hos MGB
Har forsket litt på dette og funnet følgene informasjon hos ett firma i England ( Classic Car Parts),som hadde i følge dem, den original push roden til MGB GT V8 og den har en total lengde på 76mm.
Push roden og pinnen som var i det gamle oppsettet hos meg hadde en slitasje på 3mm og da er forskjellen kun 1mm, så det går nok greit å bruke den, skulle jeg mene.
Delenummeret på pushroden er 13H3655 og er i følge Moss UK utgått, men den er tilgjengelig hos Moss US under delenr; 180-595, hvor det også er ført opp at den passer til MG Midget med 1275 motor.
Push roden og pinnen som var i det gamle oppsettet hos meg hadde en slitasje på 3mm og da er forskjellen kun 1mm, så det går nok greit å bruke den, skulle jeg mene.
Delenummeret på pushroden er 13H3655 og er i følge Moss UK utgått, men den er tilgjengelig hos Moss US under delenr; 180-595, hvor det også er ført opp at den passer til MG Midget med 1275 motor.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.182 sekunder