Tonneau-cover
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 9 måneder dager siden #5272
av Jan Emil Kristoffersen
Tonneau-cover opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Hei,
Jeg lurer på om jeg skal kjøpe full-tonneau cover til min B, har en half-tonneau nå. Jeg har tre spørsmål rundt dette;
1: MGOC selger en "club vinyl" med mulighet for farget piping etc. Moss sin i vinyl er 100 pund dyrere. Er det kvalitetsforskjeller vi snakker om?
2: Jeg finner ikke de tre "lift the dot" festene til dashbordtoppen i katalogen til Moss eller MGOC. Noen som kan peke? Er det selvtappende skruer eller mutter på baksiden? (= ut med radioen igjen...)
3: Trenger jeg en tonneau-bar?
på forhånd takk for kompetansedeling!
Jeg lurer på om jeg skal kjøpe full-tonneau cover til min B, har en half-tonneau nå. Jeg har tre spørsmål rundt dette;
1: MGOC selger en "club vinyl" med mulighet for farget piping etc. Moss sin i vinyl er 100 pund dyrere. Er det kvalitetsforskjeller vi snakker om?
2: Jeg finner ikke de tre "lift the dot" festene til dashbordtoppen i katalogen til Moss eller MGOC. Noen som kan peke? Er det selvtappende skruer eller mutter på baksiden? (= ut med radioen igjen...)
3: Trenger jeg en tonneau-bar?
på forhånd takk for kompetansedeling!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
8 år 9 måneder dager siden #5273
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Tonneau-cover
Hei Jan Emil
Har du prøvd å sette opp eller ta ned en kalesje i vinyl en kald dag? Vinyl er et svært temperaturfølsomt materiale. Når solen steker på kalesjen utvider den seg og blir slapp. På tilsvarende måte krymper vinyl når det blir kaldt og blir samtidig hard.
Jeg har et tonneau cover i vinyl. På varme sommerdager passer det greit, men å få på tonneau-coveret en kald morgen er nærmest umulig. Om jeg skulle klare å få det på, hopper den stadig av "loft-the-dot" festene når jeg kjører ...
Jeg har kjøpt kalesje i mohair som er ufølsom for temperatur og neste gang jeg er i England skal jeg kjøpe en tonneau også i mohair!!!
halvor
Har du prøvd å sette opp eller ta ned en kalesje i vinyl en kald dag? Vinyl er et svært temperaturfølsomt materiale. Når solen steker på kalesjen utvider den seg og blir slapp. På tilsvarende måte krymper vinyl når det blir kaldt og blir samtidig hard.
Jeg har et tonneau cover i vinyl. På varme sommerdager passer det greit, men å få på tonneau-coveret en kald morgen er nærmest umulig. Om jeg skulle klare å få det på, hopper den stadig av "loft-the-dot" festene når jeg kjører ...
Jeg har kjøpt kalesje i mohair som er ufølsom for temperatur og neste gang jeg er i England skal jeg kjøpe en tonneau også i mohair!!!
halvor
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 9 måneder dager siden #5274
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Tonneau-cover
Takk for raskt svar!
Jeg har vinyl kalesje, den er nesten helt ny, ukjent leverandør. Den er egentlig snill under alle forhold (ikke prøvd i kuldegrader) . Min bekymring er at mohair tar mer plass sammenrullet, men det er nok et mindre problem med tonneau enn med kalesje, og kanskje er det ikke en gang riktig?
Kan du melde noe om lift the dot-pegene også?
mvh
Jan Emil
Jeg har vinyl kalesje, den er nesten helt ny, ukjent leverandør. Den er egentlig snill under alle forhold (ikke prøvd i kuldegrader) . Min bekymring er at mohair tar mer plass sammenrullet, men det er nok et mindre problem med tonneau enn med kalesje, og kanskje er det ikke en gang riktig?
Kan du melde noe om lift the dot-pegene også?
mvh
Jan Emil
- Halvor Asland
- Besøkende
-
8 år 9 måneder dager siden #5275
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Tonneau-cover
Hei igjen
Uansett - jeg er veldig fornøyd med mohair som produkt. Jeg trenger å skifte vinylen i taket på min MGB GT og har igjen bestilt ..... mohair - ikke vinyl. Når jeg åpner foldetaket når det er kalt, må jeg virkelig ta i når jeg skal lukke det. Ola Thygesen monterte mohair i sin GT og dermed ble jeg frelst!!
Da jeg restaurerte min MGB Roadster, var hullene i karosseriet selvsagt der allerede og dermed var det bare å kjøpe nye "male" lift-the-dot og skru dem fast. Jeg var veldig spent på tonneau om den ville passe siden "female" delen var ferdig montert i trekket...., men dette gikk veldig bra .... inntil det ble kaldt i været.
Jeg har kjøpt div småting fra Woolies. De selger bl.a. lift-the-dot:
www.woolies-trim.co.uk/c-58-lift-the-dot.aspx
halvor
Uansett - jeg er veldig fornøyd med mohair som produkt. Jeg trenger å skifte vinylen i taket på min MGB GT og har igjen bestilt ..... mohair - ikke vinyl. Når jeg åpner foldetaket når det er kalt, må jeg virkelig ta i når jeg skal lukke det. Ola Thygesen monterte mohair i sin GT og dermed ble jeg frelst!!
Da jeg restaurerte min MGB Roadster, var hullene i karosseriet selvsagt der allerede og dermed var det bare å kjøpe nye "male" lift-the-dot og skru dem fast. Jeg var veldig spent på tonneau om den ville passe siden "female" delen var ferdig montert i trekket...., men dette gikk veldig bra .... inntil det ble kaldt i været.
Jeg har kjøpt div småting fra Woolies. De selger bl.a. lift-the-dot:
www.woolies-trim.co.uk/c-58-lift-the-dot.aspx
halvor
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 9 måneder dager siden #5276
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Tonneau-cover
På MGB er det aktuelt å benytte to forskjellige pegs. Der hvor du kan komme til fra undersiden bruker du typen med gjennomgående skrue hvor det brukes en mutter på undersiden. Skal du gjøre det riktig bra kan du legge en liten nylonskive mellom peg'en og karosseriet for å unngå vanninntregning og rust fra hullet og utover. Den andre typen er en som er egnet der hvor du ikke lett kan komme til på baksiden for å feste mutteren. Denne er utstyrt med en fot med to hull for selvgjengende skruer. Følgelig trenger du bare to små hull fra yttersiden slik at du kan skru fast peg'en med skruene. Husk å bestille skruene samtidig da disse finnes i forkrommet utførelse som passer til peg'en. Du får sikkert kjøpt både peg, skruer og lift-a-dot beslag hos de norske deleleverandørene så slipper du å "gå over dammen etter pegs"

- Mark Ratcliff
- Besøkende
-
8 år 9 måneder dager siden - 8 år 9 måneder dager siden #5277
av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Tonneau-cover
Hei.
1. Jeg har en ny MGOC tonneau på min 1979 MGB. Jeg måtte bytte den etter noen måneder fordi glidelåsen røk. Ellers virker kvaliteten grei.
2. Er du sikker at du trenger 3 lift the dot fester? Min har two "button" fester på vindustolpene.
3. Du må ikke bruke en tonneau bar men det gjør det litt finere når tonneauen brettes ned bak setene. Også hvis du snu baren foran setene motvirker den at vann samler i en dam på tonneaen i regnvær.
Det kan være vanskelig å bore hull og feste skruene på dashboard med frontruten på plass.
Jeg har ikke erfart at tonneauen hopper av festene under kjøring.
Håper dette hjelper.
1. Jeg har en ny MGOC tonneau på min 1979 MGB. Jeg måtte bytte den etter noen måneder fordi glidelåsen røk. Ellers virker kvaliteten grei.
2. Er du sikker at du trenger 3 lift the dot fester? Min har two "button" fester på vindustolpene.
3. Du må ikke bruke en tonneau bar men det gjør det litt finere når tonneauen brettes ned bak setene. Også hvis du snu baren foran setene motvirker den at vann samler i en dam på tonneaen i regnvær.
Det kan være vanskelig å bore hull og feste skruene på dashboard med frontruten på plass.
Jeg har ikke erfart at tonneauen hopper av festene under kjøring.
Håper dette hjelper.
Last edit: 8 år 9 måneder dager siden by Mark Ratcliff.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.266 sekunder