Ombygging til LHD
- Halvor Asland
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden - 9 år 6 måneder dager siden #4737
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Ombygging til LHD
De 3 versjonene av US dashbords..
The Abingdom pillow øverst til venstre... dvs. uten handskerom...
Min '77 US versjon har den til høyre..
Vedlegget ble ikke funnet
The Abingdom pillow øverst til venstre... dvs. uten handskerom...
Min '77 US versjon har den til høyre..
Vedlegget ble ikke funnet

Last edit: 9 år 6 måneder dager siden by Halvor Asland.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Håvard Antonsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4739
av Håvard Antonsen
Besvart av Håvard Antonsen i emne Ombygging til LHD
Skal jeg forstå det riktig så passer ikke USA dashboard inn på en engelsk bil?
Jeg er nok klar over det med MG-klubben, men jeg har ikke lyst til å melde meg inn før jeg eventuelt har bilen! Jeg er enn så lenge i "søk fasen" og da er jo "Forum" et fint sted å innhente informasjon.
Jeg er nok klar over det med MG-klubben, men jeg har ikke lyst til å melde meg inn før jeg eventuelt har bilen! Jeg er enn så lenge i "søk fasen" og da er jo "Forum" et fint sted å innhente informasjon.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden - 9 år 6 måneder dager siden #4740
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Ombygging til LHD
I forbindelse med innføringen av strengere krav til personbeskyttelse, ble USA-bilene utstyrt med mer polstring i dashbordet. I den forbindelse ble platen under frontruten endret fra 1968. Platen for pre-68 LHD og RHD er tilgjengelig nye, men platen for post-68 USA er eter det jeg vet tilgjengelig. Hans Petter Øverby har litt erfaring her da hans '78 var svært rusten under frontruten og han måtte få en karosserikyndig til å reparere/lage ny plate....
Om du ser på en RHD engelsk bil og du ikke har noe imot pre-68 dashbord er ombyggingen veldig enkel. Om du er så heldig å finne et post-68 europeisk dashbord ( vesentligst fra Tyskland), så har du heller ikke noe problem, men de fleste dashbordene er fra amerikanske biler og om du ønsker å benytte et av de 3 USA-dashbordene over, må du endre platen under frontruta. Jeg vet ikke hvor mye modifikasjoner som er nødvendig på en europeisk bil for å kunne benytte er US-dash, men siden platen ikke er tilgjengelig, må du få noen til å modifisere denne og det kan fort bli dyrt...
Om du ser på en RHD engelsk bil og du ikke har noe imot pre-68 dashbord er ombyggingen veldig enkel. Om du er så heldig å finne et post-68 europeisk dashbord ( vesentligst fra Tyskland), så har du heller ikke noe problem, men de fleste dashbordene er fra amerikanske biler og om du ønsker å benytte et av de 3 USA-dashbordene over, må du endre platen under frontruta. Jeg vet ikke hvor mye modifikasjoner som er nødvendig på en europeisk bil for å kunne benytte er US-dash, men siden platen ikke er tilgjengelig, må du få noen til å modifisere denne og det kan fort bli dyrt...

Last edit: 9 år 6 måneder dager siden by Halvor Asland.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.404 sekunder