Ombygging til LHD

• Håvard Antonsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #4722 av Håvard Antonsen
Ombygging til LHD opprettet av Håvard Antonsen
Er det lovlig med ombygging fra RHD til LHD på en MGB.
Om så hva er framgangsmåten teknisk og ovenfor Biltilsynet? Om så går det f.eks å få det gjort i England før import og senere få bilen godkjent i Norge eller må alt eventuelt gjøres senere? Jeg registrer et firma sør for London som gjør slikt er det også folk i Norge som gjør slikt?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #4726 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Ombygging til LHD
Hei Håvard

Slik jeg ser det skulle det ikke være store hindere med å få ettergodkjent en ombygging fra RHD til LHD i Norge. Skulle så skje, vil selvsagt klubben stille sin kunnskap til din rådighet. Det er fordelen ved et medlemskap i NMGK!!! Å få tak i delene skulle heller ikke være noe problem.

Majoriteten av MGB'er er produsert for enkelt å tilpasses LHD og RHD, dvs. det er hull for rattstamme både på høyre og venstre side, alt er forberedt for bremser, etc. Hvor enkelt det er avhenger av årsmodell på din MGB.

Jeg ville anta at MG Hagen i Askim kan utføre jobben. Om Kjell Hagen Nilsen tar på seg slike jobber lengre vet jeg ikke. Muligens også Bråthen Bil på Lillestrøm...

Fortsatt God Jul

Halvor

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #4728 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Ombygging til LHD
Jeg tar, som Halvor antar, ikke på meg slike jobber lenger, men kan levere alle delene. Siden utgangspunktet er en engelsk bil er det vanskeligste å få tak i brukt selve dashboardet siden det er veldig begrenset tilgang på brukte dashboard for venstrestyring som passer til de engelske karosseriene. Det finnes imidlertid nyproduserte replika dashboard som passer så oppgaven er ikke umulig.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden - 9 år 6 måneder dager siden #4732 av Halvor Asland
.... noen som trenger et tidlig LHD dashbord?

Vedlegget ble ikke funnet

Kjell eller Truls - det var først i 68... hvor det ble forskjeller på Europeiske og US dashbord i den forstand at profilen på karosseriet ble endret????

;)
Last edit: 9 år 6 måneder dager siden by Halvor Asland.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden #4735 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Ombygging til LHD
Det er riktig Halvor. USA dashboardet uten hanskerom som ble kalt "The Abingdon Pillow" på grunn av formen, kom på USA modellene fra 1968 modellår. Antagelig har alle USA modellene etter introduksjonen av Mk II modellene i 1967 endret karosseriform ved innfestingen av dashboardet. LHD modellene for de fleste andre "venstrestyrte" markeder beholdt den "engelske" karosseriformen, men siden det ble produsert forholdsvis få av disse er brukte LHD dashboard for "engelsk" karosseri vanskelige å få tak i.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 6 måneder dager siden - 9 år 6 måneder dager siden #4736 av Halvor Asland
Per Mügge tipset meg om Andy Jennings som leverer dashbord i glassfiber! Jeg har kjøpt et for å bygge min '75 GT V8 om til LHD og dashbordet ser veldig bra ut. Eneste er at krymplakken ikke er like framtredende som på original, men dette kan en jo lakkere om selv med sprayboks...

Andy Jennings dashbord

B)
Last edit: 9 år 6 måneder dager siden by Halvor Asland.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.267 sekunder
Forumløsning av: Kunena