Sprekk i topplokket
- Halvor Asland
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden - 9 år 6 måneder dager siden #4688
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sprekk i topplokket
Hei
Anbefaling!!!!!!!
Ikke noe galt sagt om Ecotune, men jeg har et "Peter Burgess Fast Road Big Valve" topplokk og er MEGET fornøyd. Jeg tror ALLE MGA/MGB-trimmere er enige om at hestekreftene ligger i topplokket!!
Jeg ville lagt noen kr. imellom og fått et topplokk med potensiale for ytterligere trimming når en først skal bestille et topplokk fra Peter.... om ønsket skulle komme på et senere tidspunkt om flere hk...
halvor
PS!!
Fra besøk hos Peter i 2012:
Stage 3 Big Valve for en MGC:
Anbefaling!!!!!!!
Ikke noe galt sagt om Ecotune, men jeg har et "Peter Burgess Fast Road Big Valve" topplokk og er MEGET fornøyd. Jeg tror ALLE MGA/MGB-trimmere er enige om at hestekreftene ligger i topplokket!!
Jeg ville lagt noen kr. imellom og fått et topplokk med potensiale for ytterligere trimming når en først skal bestille et topplokk fra Peter.... om ønsket skulle komme på et senere tidspunkt om flere hk...

halvor
PS!!
Fra besøk hos Peter i 2012:
Vedlegget ble ikke funnet
Stage 3 Big Valve for en MGC:
Vedlegget ble ikke funnet
Last edit: 9 år 6 måneder dager siden by Halvor Asland.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4689
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Sprekk i topplokket
Akk, drømmen om mer power! Nu ligger ett av mine andre topplokk i rensebad før en grundig sprekktesting. Googlesøk har gitt meg et nytt innblikk i alle mulige kombinasjoner og lokalisasjoner for sprekkdannelser i MGB motorens topplokk.
Jan Emil
Jan Emil
- Halvor Asland
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden - 9 år 6 måneder dager siden #4690
av Halvor Asland
Jan Emil
Om du har flere topplokk å velge mellom - sjekk om du har et med støpenr. 12H-2923 eller 12H-2708/12H-2709.
www.flowspeed.com/cylinder-ident.htm
Disse topplokkene har fra fabrikk større innsugsventiler og gir derfor høyere effekt enn andre MGB topplokk. Ihht. vedlagte beskrivelse var disse topplokkene montert på visse 18V motorer i tidsrommet 1972 og fram til gummifanger MGB'en kom midt i 1974...
halvor
Om du har flere topplokk å velge mellom - sjekk om du har et med støpenr. 12H-2923 eller 12H-2708/12H-2709.
www.flowspeed.com/cylinder-ident.htm
Disse topplokkene har fra fabrikk større innsugsventiler og gir derfor høyere effekt enn andre MGB topplokk. Ihht. vedlagte beskrivelse var disse topplokkene montert på visse 18V motorer i tidsrommet 1972 og fram til gummifanger MGB'en kom midt i 1974...
halvor
Last edit: 9 år 6 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4692
Hei Halvor og takk for råd :cheer: Begge mine topplokk er 12H2389, med standard ventilstørrelse. Har ett av dem renset og vurdert nå, ser ut til å være helt fritt for (synlige) sprekker. Vurderingen blir nå å gjøre enten en enkel jobb med nye ventiler og styringer, eller å sende støpejernsklumpen til Peter Burgess.
Mvh
Jan Emil
Mvh
Jan Emil
- Halvor Asland
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4693
av Halvor Asland
Jan Emil
Det vil koste mer å sende topper 2 ganger over Nordsjøen, enn å reise over med det!!
halvor
Det vil koste mer å sende topper 2 ganger over Nordsjøen, enn å reise over med det!!
halvor
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4694
I flg Posten.no kan du sende 20 kg til England for snaut 700 kroner. Burgess sier 45 pund i retur, det er vel omtrent det samme med dagens usle kronekurs.
Men en Englandstur er sjelden feil
Mvh
Jan Emil
Men en Englandstur er sjelden feil

Mvh
Jan Emil
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.253 sekunder