Sprekk i topplokket
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4682
av Jan Emil Kristoffersen
Sprekk i topplokket opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Mer gransking i kveld av avmontert topplokk. etter forsikrtig ren skraping med min trofaste gamle tre kantede lagerskrape fra Akers mek. verksted må jeg dessverre erkjenne at jeg har en sprekk i topplokket utgående fra en kjølvannskanal mellom 2. og 3. cylinder. har heldigvis to toplokk til i kjelleren, nå blir det sprekksøking på disse.....
Er det nå jeg bør sende et topplokk til Peter Burgess for en Econotune jobb?
mvh en litt bedrøvet Jan Emil
Er det nå jeg bør sende et topplokk til Peter Burgess for en Econotune jobb?
mvh en litt bedrøvet Jan Emil
Vedlegget ble ikke funnet
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Tore Lie
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4683
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Sprekk i topplokket
Veldig dumt, men samtidig en fin sjanse til å få Econotune-topplokk på bilen!
Nå er det noen år siden jeg fikk Econotune-topplokket mitt fra Peter, måtte skifte fordi det topplokket som satt på bilen sprakk. Mellom 2. og 3. sylinder det også, men utvendig. Mistet kjølevann, akkurat som du.
Da sjekket jeg hva det ville koste å få bygd opp et blyfritt topplokk i Norge, med nye ventiler, styringer, plansliping osv. Det regnestykket viste at jeg fikk hele Econotune-modifiseringen gratis hvis jeg heller handlet med Peter. Gjetter at det er slik fortsatt.
Så jeg ville ikke vært i tvil, nei
Nå er det noen år siden jeg fikk Econotune-topplokket mitt fra Peter, måtte skifte fordi det topplokket som satt på bilen sprakk. Mellom 2. og 3. sylinder det også, men utvendig. Mistet kjølevann, akkurat som du.
Da sjekket jeg hva det ville koste å få bygd opp et blyfritt topplokk i Norge, med nye ventiler, styringer, plansliping osv. Det regnestykket viste at jeg fikk hele Econotune-modifiseringen gratis hvis jeg heller handlet med Peter. Gjetter at det er slik fortsatt.
Så jeg ville ikke vært i tvil, nei

- Raymond Wardenær
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4684
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sprekk i topplokket
Og hva kan noe slikt koste? Jeg tror nemlig at "jeg" også lekker kjølevann ett eller annet sted, og jeg har heller ikke gjort bilen klar for blyfritt bensin. Men hvordan sender man slik til England?
- Tore Lie
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4685
av Tore Lie
Et Econotune-topplokk til MGB koster 345 pund. Da er ikke VAT inkludert, skal jo heller ikke være med for eksport, men frakt og mva må selvsagt legges til. Jeg TROR det er prisen for arbeidet, og at selve topplokket kommer i tillegg. Nå er det så vidt jeg forstår enklere å kjøpe nye topplokk enn det var før, vet ikke hva de kan koste.
Peter har ikke verdens ryddigste nettside, men bruker du site menu oppe til venstre går det noenlunde greit.
www.mg-cars.org.uk/peterburgess/index.html
Jeg hadde flaks da jeg handlet til MGBen, han hadde et originalt topplokk liggende som var ferdig modifisert, og jeg fikk tatt det hjem i bilen til en MG-bekjent som var innom hos Peter.
Econotune-spesifikasjonen er veldig OK, topplokket er modifisert på en slik måte at du får spesielt mye mer trekkraft i området pluss/minus 3000 omdreininger. Det er jo der de fleste av oss trenger det. Det er økning høyere oppe også, men ikke så mye. Bensinforbruket går også litt ned.
Jeg har fått modifisert topplokket til Midgeten min også, det sendte jeg rett og slett som postpakke, og fikk det tilbake på samme måten. Det kostet skjorta, og MGB-topplokket er MYE tyngre. Så her er det en liten økonomisk utfordring.
Det lages jo nye topplokk i aluminium som Peter også modifiserer.
Noen som skal over og kan ta med topplokk til Raymond?
Peter har ikke verdens ryddigste nettside, men bruker du site menu oppe til venstre går det noenlunde greit.
www.mg-cars.org.uk/peterburgess/index.html
Jeg hadde flaks da jeg handlet til MGBen, han hadde et originalt topplokk liggende som var ferdig modifisert, og jeg fikk tatt det hjem i bilen til en MG-bekjent som var innom hos Peter.
Econotune-spesifikasjonen er veldig OK, topplokket er modifisert på en slik måte at du får spesielt mye mer trekkraft i området pluss/minus 3000 omdreininger. Det er jo der de fleste av oss trenger det. Det er økning høyere oppe også, men ikke så mye. Bensinforbruket går også litt ned.
Jeg har fått modifisert topplokket til Midgeten min også, det sendte jeg rett og slett som postpakke, og fikk det tilbake på samme måten. Det kostet skjorta, og MGB-topplokket er MYE tyngre. Så her er det en liten økonomisk utfordring.
Det lages jo nye topplokk i aluminium som Peter også modifiserer.
Noen som skal over og kan ta med topplokk til Raymond?
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4686
av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne Sprekk i topplokket
Hei Tore,
takk for gode tips. Jeg har tatt kontakt med Burgess for pris, prisene paa hans nettside er fra 2013, og kan jo muligens v're noe justert etter dette. et nakent topplokk skal veie 17 kg, og kan dermed sendes som postpakke for ca 700 kroner til England.
En annen sak er at jeg ogsaa gaar med en kompressor i magen, og da kan det fungere bedre med et standard topplokk. Her kreves det refleksjon over de evige dilemma i denne hobbyen :huh:
takk for gode tips. Jeg har tatt kontakt med Burgess for pris, prisene paa hans nettside er fra 2013, og kan jo muligens v're noe justert etter dette. et nakent topplokk skal veie 17 kg, og kan dermed sendes som postpakke for ca 700 kroner til England.
En annen sak er at jeg ogsaa gaar med en kompressor i magen, og da kan det fungere bedre med et standard topplokk. Her kreves det refleksjon over de evige dilemma i denne hobbyen :huh:
- Tore Lie
- Besøkende
-
9 år 6 måneder dager siden #4687
av Tore Lie
Erik Bogaard har kompressor med standard topplokk, og har hatt bilen på den rullende landeveien til Peter Burgess. Kanskje en mann å snakke med?
Mener å huske at han får 100 HK på bakhjulene
Riktig husket, Erik?
Mener å huske at han får 100 HK på bakhjulene

Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.184 sekunder