Det var kaldt, gitt
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 6 måneder dager siden - 10 år 6 måneder dager siden #3721
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Det var kaldt, gitt
Det kaldeste har nok ennå ikke passert 
Men nå vurderer jeg sterkt å selge min TD til våren. To eldre MGer blir litt mye å passe på for en gammel mann som ikke mekker sjøl.
Jeg tror jeg kommer til å gå veien om et nytt varmeapparat til GTen. Problemet er bare å finne noen som kan utføre denne jobben. Jeg øurer på om jeg kan finne et verksted her i osloområdet som kan gjøre det uten at koster altfor mye.
Om noen her har tips, så vennligst meld i fra
Bildet er av TDen som jeg vurderer å selge.
En liten ting i denne sammenheng: kan jeg flytte over registreringsnummeret (som en gang tilhørte min far) til GTen, eller sitter skiltet nå fast på TDen for all framtid?

Men nå vurderer jeg sterkt å selge min TD til våren. To eldre MGer blir litt mye å passe på for en gammel mann som ikke mekker sjøl.
Jeg tror jeg kommer til å gå veien om et nytt varmeapparat til GTen. Problemet er bare å finne noen som kan utføre denne jobben. Jeg øurer på om jeg kan finne et verksted her i osloområdet som kan gjøre det uten at koster altfor mye.
Om noen her har tips, så vennligst meld i fra

Bildet er av TDen som jeg vurderer å selge.
Vedlegget ble ikke funnet
En liten ting i denne sammenheng: kan jeg flytte over registreringsnummeret (som en gang tilhørte min far) til GTen, eller sitter skiltet nå fast på TDen for all framtid?
Last edit: 10 år 6 måneder dager siden by Raymond Wardenær.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 6 måneder dager siden #3722
av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Notat om varmeapparatet
Om noen skulle være interessert, dette notat fikk jeg fra en kontakt i England i dag.
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 5 måneder dager siden - 10 år 5 måneder dager siden #3751
av Raymond Wardenær
Jeg beklager det forrige innlegget, der notatet ikke ville bli med som vedlegg.
For spesielt interesserte kan jeg fortelle at jeg i dag reiste opp til MG-Service for å kjøpe en ny termostat som en del av forsøket på å få mer varme i bilen. Anbefalinger sier 88 graders termotstat om vinteren. Jeg ble derfor overrasket da jeg tok ut den termostaten som satt der, den var nettopp 88 graders! Og den har jeg kjørt med hele tida, også om sommeren, uten at jeg har fått noen overoppheting.
Så kom jeg på at jeg hadde en Kenlowe vifte i motorrommet, og den kan jo reguleres. Jeg satte på det varmeste jeg kunne, og fikk faktisk varmere luft inn i bilen! Godt råd fra Kjell Hagen Nilsen!
Så har jeg bestilt en ny kran (Ola T har dem) som er vesentlig bedre enn den som sitter i bilen, som det hverken er lett å få stengt helt eller åpnet helt. Det var det Bjørn Rygh som fortalte meg. Denne krana har bl. a. sittet i en Morris Marina 1800.
For spesielt interesserte kan jeg fortelle at jeg i dag reiste opp til MG-Service for å kjøpe en ny termostat som en del av forsøket på å få mer varme i bilen. Anbefalinger sier 88 graders termotstat om vinteren. Jeg ble derfor overrasket da jeg tok ut den termostaten som satt der, den var nettopp 88 graders! Og den har jeg kjørt med hele tida, også om sommeren, uten at jeg har fått noen overoppheting.
Så kom jeg på at jeg hadde en Kenlowe vifte i motorrommet, og den kan jo reguleres. Jeg satte på det varmeste jeg kunne, og fikk faktisk varmere luft inn i bilen! Godt råd fra Kjell Hagen Nilsen!
Så har jeg bestilt en ny kran (Ola T har dem) som er vesentlig bedre enn den som sitter i bilen, som det hverken er lett å få stengt helt eller åpnet helt. Det var det Bjørn Rygh som fortalte meg. Denne krana har bl. a. sittet i en Morris Marina 1800.
Last edit: 10 år 5 måneder dager siden by Peter Skarsjø. Grunn: Ønske fra postskribent
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 5 måneder dager siden #3760
av Raymond Wardenær
Feil info. Krana har sittet i en Opel Kadett.
- Tore Lie
- Besøkende
-
10 år 5 måneder dager siden #3761
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Det var kaldt, gitt
Mer effektiv kran er interessant. Er det en som bare kan skrus rett på og erstatte den originale typen?
Bilde?
Bilde?
- Raymond Wardenær
- Emneforfatter
- Besøkende
-
10 år 5 måneder dager siden - 10 år 5 måneder dager siden #3762
av Raymond Wardenær
Tore, jeg ga krana til Bjørn nettopp, ellers skulle jeg tatt bilde av den og lagt det ut her. Kanskje jeg får det til seinere i uka.
Ellers har jeg sendt deg en mail angående MG-vinen. Har du fått den?
Ellers har jeg sendt deg en mail angående MG-vinen. Har du fått den?
Last edit: 10 år 5 måneder dager siden by Raymond Wardenær.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.288 sekunder