Få av bunnpanne MGB 1963 3-lagret

  • Knut H. Ødegaard
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2707 av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne Få av bunnpanne MGB 1963 3-lagret
Takk for gode tips begge to. Skal følge råd! Og ja, ventildekselet lekker i alle fall. Det er under skifting, måtte også skifte gummi-gjennomføringen for skruene til ventildekselet, de var råtne. Og en litt pussig sak, noen har montert toppen slik at den bakre hylse-skruen "bunner" og ikke lar seg trekke til pent med riktig moment. Antar at pinneskruen ikke er skrudd helt ned. Resultatet er at toppdekselpakningen ikke får nok press, med lekkasje rom resultat. Så jeg har måttet legge på en (syrefast) skive - det er mer enn nok gjengeparti likevel.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

  • Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2709 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Få av bunnpanne MGB 1963 3-lagret
Tore,
om Hi-Gear ikke allerede har gjort det, - sett i en splint som bøyes såpass at den ikke kan ramle ut, men har god klaring slik at den kan "rasle" i hullet. Gammelt triks som var på gamle clutchhus for å holde hullet åpent slik at lekkasjer ikke samlet seg opp i clutchhuset og la seg på clutchen. Når splinten rister og rasler i huset under kjøring er teorien at evntl. oljelekkasje vil skylle ut støv og skitt som ellers ville ha tettet hullet. Kanskje mest aktuellt på gamle dagers grusveier, men skader ikke og gir en ekstra sikkehet.

Knut,
veldig ofte er ventildekselboltene trukket alt for hard til av tidligere eiere slik at lokket blir deformert såpass at man ikke får nok press/hylsemutteren bunner. Om det er tilfelle rett opp lokket med en hammer eller skift til de støpte ettermarkedslokkene da de er mye stivere og gir en langt bedre tetting.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.184 sekunder
Forumløsning av: Kunena