Nytt Dashbord / Dash Pad
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2083
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Nytt Dashbord / Dash Pad
Hei igjen
Jeg sa det vel ikke over, men TEC7 (silikonlim) er et mulig produkt, men ikke ta lim på kantene, men midt på. Når du har fått tilpasset paddingen, så varmer du paddingen rundt kantene samtidig som du smører på lim. Dermed tror jeg sjansene for et godt resultat er tilstede...
Kontaktlim som jeg benyttet viste seg å ha 2 ulemper; 1) det førte til at lakken på ståldashbordet begynner å koke, samt at det ikke gir rom for justering når først flatene er i kontakt. Jeg har ikke prøvd TEC7, men er overbevist om at det vil kunne være et optimalt produkt.
:cheer:
Jeg sa det vel ikke over, men TEC7 (silikonlim) er et mulig produkt, men ikke ta lim på kantene, men midt på. Når du har fått tilpasset paddingen, så varmer du paddingen rundt kantene samtidig som du smører på lim. Dermed tror jeg sjansene for et godt resultat er tilstede...

Kontaktlim som jeg benyttet viste seg å ha 2 ulemper; 1) det førte til at lakken på ståldashbordet begynner å koke, samt at det ikke gir rom for justering når først flatene er i kontakt. Jeg har ikke prøvd TEC7, men er overbevist om at det vil kunne være et optimalt produkt.
:cheer:
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2086
av Atle Ingebrigtsen
Besvart av Atle Ingebrigtsen i emne Nytt Dashbord / Dash Pad
Takk for svar til dere begge.
Tror jeg nå har en ide om hvordan dette skal foregå, så får vi se om dette med teori og praksis kan gå i samme retning denne gangen.
Fikk forøvrig et supertilbud på komplett interiør kit fra han jeg kjøpte dasbordet av, så ny pakke er på vei fra USA.
Tror jeg nå har en ide om hvordan dette skal foregå, så får vi se om dette med teori og praksis kan gå i samme retning denne gangen.
Fikk forøvrig et supertilbud på komplett interiør kit fra han jeg kjøpte dasbordet av, så ny pakke er på vei fra USA.
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2087
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Nytt Dashbord / Dash Pad
Atle -
du skal også vurdere Sikaflex 291.
Dette har jeg brukt mye til tetting av bil og båt. Fantastisk elastisk og tørker ikke inn.Kan også brukes som lim. Når den er herdet blir det kompakt gummi.
www.maritim.no/sikaflex-291-310-ml-sort
du skal også vurdere Sikaflex 291.
Dette har jeg brukt mye til tetting av bil og båt. Fantastisk elastisk og tørker ikke inn.Kan også brukes som lim. Når den er herdet blir det kompakt gummi.
www.maritim.no/sikaflex-291-310-ml-sort
- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2089
av Atle Ingebrigtsen
Besvart av Atle Ingebrigtsen i emne Nytt Dashbord / Dash Pad
Hei Ola,
Dette skal jeg også se på når monteringen beggyner.
Takk for tips fra deg også.
Dette skal jeg også se på når monteringen beggyner.
Takk for tips fra deg også.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.227 sekunder