Nytt Dashbord / Dash Pad
- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2076
av Atle Ingebrigtsen
Nytt Dashbord / Dash Pad opprettet av Atle Ingebrigtsen
Da var det nye dashbordet (dash pad ) ankommet fra USA. Har ventet på denne pakken med iver og lyst. Lastet ned en del info. og lest meg litt opp på " how to do it " men ser jo at dette kan by på noen utfordringer for å få et topp resultat.
Så dere som har gjort denne jobben før, hør gjerne fra dere.
Så dere som har gjort denne jobben før, hør gjerne fra dere.
Vedlegget ble ikke funnet
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden - 11 år 7 måneder dager siden #2077
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Nytt Dashbord / Dash Pad
Hei Atle
Jeg har gjort dette, dog på en '77-'80 US-modell MGB. Jeg er ikke helt tilfreds med mitt eget arbeid, særlig rundt handskerommet, men jeg er visst den eneste som ser det. Problemet er at jeg smørte kontaktlim over det hele og når jeg dermed kom litt skjevt ut i starten, forplantet dette seg over på motsatt side...
FØR:
Jeg har beklageligvis ikke noe ETTER foto.
Et par tips: Sørg for at den nye paddingen er god og varm! Det er mulig en burde lage en form for jig, slik at paddingen kommer på riktig. Kanskje et silikonlim er et alternativ til kontaktlim, slik at en kan justere paddingen litt før limet stivner??
LYKKE TIL!!!
mvh
Halvor
Jeg har gjort dette, dog på en '77-'80 US-modell MGB. Jeg er ikke helt tilfreds med mitt eget arbeid, særlig rundt handskerommet, men jeg er visst den eneste som ser det. Problemet er at jeg smørte kontaktlim over det hele og når jeg dermed kom litt skjevt ut i starten, forplantet dette seg over på motsatt side...
FØR:
Vedlegget ble ikke funnet
Jeg har beklageligvis ikke noe ETTER foto.
Et par tips: Sørg for at den nye paddingen er god og varm! Det er mulig en burde lage en form for jig, slik at paddingen kommer på riktig. Kanskje et silikonlim er et alternativ til kontaktlim, slik at en kan justere paddingen litt før limet stivner??
LYKKE TIL!!!
mvh
Halvor
Last edit: 11 år 7 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2078
av Atle Ingebrigtsen
Besvart av Atle Ingebrigtsen i emne Nytt Dashbord / Dash Pad
Hei Halvor, og takk for svar.
Lim var en av de tingene jeg lurer på. Ser poenget med å kunne gjøre justeringer underveis.
Tenker også litt på når jeg skal skjære hull til instumenter, knapper og diverse. Hvordan unngå at det oppstår hjørner som lett kan sprekke opp. Hvor sårbart er dette materialet når man jobber med det ?
Hva mener du med god og varm ? Vanlig romtemperatur eller over dette ?
Lim var en av de tingene jeg lurer på. Ser poenget med å kunne gjøre justeringer underveis.
Tenker også litt på når jeg skal skjære hull til instumenter, knapper og diverse. Hvordan unngå at det oppstår hjørner som lett kan sprekke opp. Hvor sårbart er dette materialet når man jobber med det ?
Hva mener du med god og varm ? Vanlig romtemperatur eller over dette ?
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2080
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Nytt Dashbord / Dash Pad
Hei igjen
Vedr. å skjære hull. Her kommer poenget med varme. Jeg brukte en hårtørrer da den gir mindre varme enn en varmepistol. Jeg varmet så plasten og brukte en liten tapetkniv. Det gav pene kanter og ingen sprekker!!!
Vedr. å skjære hull. Her kommer poenget med varme. Jeg brukte en hårtørrer da den gir mindre varme enn en varmepistol. Jeg varmet så plasten og brukte en liten tapetkniv. Det gav pene kanter og ingen sprekker!!!

- Kai Endre Hager
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2081
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne Nytt Dashbord / Dash Pad
Ikke bruk kontaktlim, da er det umulig å justere. Bruk heller f. eks. Tec7. Fester på "alt" men gir deg tid til å justere før det "sitter". Har ikke festet dashbord selv, men brukt det til å tette rundt frontruten på MG´en og flere steder på båten. Meget anvendelig til de fleste formål.

- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2082
av Atle Ingebrigtsen
Besvart av Atle Ingebrigtsen i emne Nytt Dashbord / Dash Pad
Ok, Tec 7 hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Har jo brukt dette til mye annet, men akkurat i dette tilfellet streifet ikke tanken engang.
Takk for tipset.
Takk for tipset.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.195 sekunder