MGB Motornummer
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2033
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne MGB Motornummer
Hei
Jeg tror nok din motor er fra sent 70-tall. Min MGB US-modell fra våren 1977, med original motor, har motornr. 18V883 AE-L9599. Jeg vil derfor tippe din er fra 78 eller 79.
mvh
Halvor
Jeg tror nok din motor er fra sent 70-tall. Min MGB US-modell fra våren 1977, med original motor, har motornr. 18V883 AE-L9599. Jeg vil derfor tippe din er fra 78 eller 79.
mvh
Halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2034
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MGB Motornummer
Iflg. mine opplysninger er en 18V-883 motor produsert i perioden Juni 1976 til Oktober 1980 med motornummerserie fra 101 til 50984. Siden du har et såpass høyt motornummer tyder det på at du, som Halvor sier, antagelig har en motor produsert sent 70-tall. Jeg vil tippe sent 1979 eller tidlig 1980. Den er følgelig ikke original for din bil, men det er vel de færreste av dagens MGB'er som kjører rundt med original motor
- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2036
av Atle Ingebrigtsen
Besvart av Atle Ingebrigtsen i emne MGB Motornummer
Takk for svar til Truls, Kjell og Halvor.
Jeg har fra tidligere en del erfaring med US bil og da var alltid dette med matching numbers viktig.
I dette tilfellet tror jeg at jeg innstiller meg på å leve greit med den motoren som står i, den virker også til å være i god stand, tett og fin, ingen ulyder. Kanskje en fordel dersom jeg skulle få lyst til modifisere litt.
Hva gjelder fargen på bilen så kan den godt være Citron som du skriver Truls. Har søkt en del på nett og den ser ut til å kunne passe (sammen med noen andre nyanser), jeg får ta dette med lakkereren når det kommer.
Jeg har fra tidligere en del erfaring med US bil og da var alltid dette med matching numbers viktig.
I dette tilfellet tror jeg at jeg innstiller meg på å leve greit med den motoren som står i, den virker også til å være i god stand, tett og fin, ingen ulyder. Kanskje en fordel dersom jeg skulle få lyst til modifisere litt.
Hva gjelder fargen på bilen så kan den godt være Citron som du skriver Truls. Har søkt en del på nett og den ser ut til å kunne passe (sammen med noen andre nyanser), jeg får ta dette med lakkereren når det kommer.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden - 11 år 7 måneder dager siden #2037
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne MGB Motornummer
Hei Atle
Selv om de fleste MGB-motorer ser identiske ut, er de ikke det. Det er minst 3 forskjellige råder og oljekanalene i topplokket er også forskjellige. På den annen side, er din 18V883 motor blandt de mest ettertraktede for trimming, særlig på grunn av at den har de letteste og sterkeste rådene. Så om du vil trimme, har du et godt utgangspunkt. Min er boret til 060 - dvs. 1860 cc og er en meget villig og morsom motor, men det er en annen sak..
:lol:
Selv om de fleste MGB-motorer ser identiske ut, er de ikke det. Det er minst 3 forskjellige råder og oljekanalene i topplokket er også forskjellige. På den annen side, er din 18V883 motor blandt de mest ettertraktede for trimming, særlig på grunn av at den har de letteste og sterkeste rådene. Så om du vil trimme, har du et godt utgangspunkt. Min er boret til 060 - dvs. 1860 cc og er en meget villig og morsom motor, men det er en annen sak..
:lol:
Last edit: 11 år 7 måneder dager siden by . Grunn: skrivefeil
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2039
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MGB Motornummer
Synes fargen på bilen din er litt for mørk til å være Citron. Tror det kan være Harvest Gold. Om bilen din er en med modellår 1973 burde det være greit for i det året var innredningen på Harvest Gold bilene Navy blå. På bilene før og etter modellår 1973 var innredningen sort. På 1980 modellen av høyrestyrte biler var det stemplet en kode for fargen på chassiplaten. Det var aldri gjort på de tidligere bilene med enkelte unntak for lokale markeder. F.eks. biler solgt til Australia for lokal sammensetning fikk fargekoder stemplet på chassiplaten. Disse bilene ble lakkert i en egen fargeserie. Om bilen din skulle være Harvest Gold er British Leyland fargekoden BLVC 19. For å være helt sikker kan du jo bestille et produksjonssertifikat fra British Heritage. Der vil den originale fargen stå. Kanskje bilen din på et eller annet tidspunkt er omlakkert og da er du jo isåfall like langt. Proffe lakkerere har i dag fargescannere slik at de kan scanne fargen og finne en fargeformel som matcher den fargen du virkelig har. Om det skulle være en original farge du har vil den sikkert ha falmet en god del siden tidlig 70-tall og da vil ikke den originale formelen passe i noe fall. Lykke til!
- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2040
av Atle Ingebrigtsen
Besvart av Atle Ingebrigtsen i emne MGB Motornummer
Hyggelig lesing...plutselig var delekatalogene oppslått på Performance, som jo er den seksjonen jeg trives best i. Har alltid likt å skru motorer, så dette ser lovende ut.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.264 sekunder