- Mottatte takk 0
MGB Motornummer
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2066
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MGB Motornummer
Om du vil se en MGB i Harvest Gold har du kanskje en video eller DVD med Roger Moore som James Bond i "The man with the golden gun"? Her vil du se Brit Ekland kjøre en Harvest Gold MGB fra havnen og til Peninsula Hotel (Hong Kong). Husk bare å se litt på bilen også og ikke bare på fr. Ekland!

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2070
av Atle Ingebrigtsen
Besvart av Atle Ingebrigtsen i emne MGB Motornummer
Se det ja, ser bra ut dette. Tidsriktig dame i Harvest Gold... :woohoo:
- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 7 måneder dager siden #2104
av Atle Ingebrigtsen
Vedlegget ble ikke funnet
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 7 måneder dager siden - 11 år 7 måneder dager siden #2105
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne MGB Motornummer
Spurv i tranedans?
Last edit: 11 år 7 måneder dager siden by . Grunn: manglet bokstav
- Atle Ingebrigtsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden #3093
av Atle Ingebrigtsen
Kjøpte akkurat en motor som var til salgs her på klubbsiden. Motoren har motornr. 18V BHM 111 911E. Dette er visstnok en orginal byttemotor, er det noen som kan hjelpe med litt mere opplysninger utifra motornummeret ?
- Frank Rygh
- Besøkende
-
11 år 1 måned dager siden - 11 år 1 måned dager siden #3094
av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne MGB Motornummer
Hei
18 V motoren ble etter det jeg vet produsert mellom 1971-1974
De ble etter det jeg vet ( har lest) puttet i biler som var i produksjon fra tidlig 1972 og utover i perioden.
Har gransket litt og etter det jeg har funnet ut er det motor/ serie nummer du har kanskje ikke stammer fra MG, men Marina eller sherpa.
KOPI:
As 755 isn't listed by Clausager for the MGB it can only be either incorrect (doubtful) or more likely an engine for another model such as the Marina. As the MGB engine numbers seem to be consecutive, with 737 the highest before the change to BHM numbers, it would seem to date to around 1974/75.
My Haynes has the following statement or similar in italics for 18GB and later engines: "The specifications above apply except where modified/superceded or added to by that below.", and the 18G and GA specifications include low and high compression engines. As far as routine maintenance goes only ignition timing is affected by compression ratio. You can get an idea of the compression ratio by doing a compression test, but obviously a high compression engine in poor condition may well give readings more appropriate to a low compression engine.
PaulH Solihull
Kilde:http://www.mg-cars.net/mgb-technical-bbs/gold-seal-engine-information-201111211336589621.htm
Et annet sted står det at de siste 18V motorene hadde BHM prefix så jeg er usikker
www.team.net/mharc/archives/html/mgs/1999-02/msg00898.html
Et annet sted står det at såkalte byttemotorer fra fabrikken hadde først prefix 48G og senere BHM.
Tror sikkert det er andre her inne som kan si noe mere presist om dette.
Vet ikke om dette var til hjelp, eller forvirring
18 V motoren ble etter det jeg vet produsert mellom 1971-1974
De ble etter det jeg vet ( har lest) puttet i biler som var i produksjon fra tidlig 1972 og utover i perioden.
Har gransket litt og etter det jeg har funnet ut er det motor/ serie nummer du har kanskje ikke stammer fra MG, men Marina eller sherpa.
KOPI:
As 755 isn't listed by Clausager for the MGB it can only be either incorrect (doubtful) or more likely an engine for another model such as the Marina. As the MGB engine numbers seem to be consecutive, with 737 the highest before the change to BHM numbers, it would seem to date to around 1974/75.
My Haynes has the following statement or similar in italics for 18GB and later engines: "The specifications above apply except where modified/superceded or added to by that below.", and the 18G and GA specifications include low and high compression engines. As far as routine maintenance goes only ignition timing is affected by compression ratio. You can get an idea of the compression ratio by doing a compression test, but obviously a high compression engine in poor condition may well give readings more appropriate to a low compression engine.
PaulH Solihull
Kilde:http://www.mg-cars.net/mgb-technical-bbs/gold-seal-engine-information-201111211336589621.htm
Et annet sted står det at de siste 18V motorene hadde BHM prefix så jeg er usikker
www.team.net/mharc/archives/html/mgs/1999-02/msg00898.html
Et annet sted står det at såkalte byttemotorer fra fabrikken hadde først prefix 48G og senere BHM.
Tror sikkert det er andre her inne som kan si noe mere presist om dette.
Vet ikke om dette var til hjelp, eller forvirring

Last edit: 11 år 1 måned dager siden by Frank Rygh.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.277 sekunder