OBS MGB Slave Cylinders

Mer
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1465 av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne OBS MGB Slave Cylinders
En ting jeg savner i nye reppsett til hydrauliske sylindere er spesialfett for smøring av disse. Dette var med i rep. settene fra Loched og Girling. Nye sylindere var satt inn med dette. Da ville man kanskje unngå at sylinderveggen ble opprevet.
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Truls Sundt.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1477 av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne OBS MGB Slave Cylinders
Et skrekkeksempel, dette her. Men det er kanskje greit å huske på at Moss UK, som nok er den leverandøren de fleste av delene våre kommer fra i utgangspunktet, i mange tilfelle opererer med to versjoner av komponenter.

For clutchslavesylinderen har de for eksempel "Slave Cylinder" GSY106 som koster 43 pund, og så har de "Slave Cylinder, aftermarket" GSY106Z som koster 17 pund. Og da er det vel en grunn til den prisforskjellen?

Nå vet ikke jeg om dette betyr noe i det konkrete tilfellet her, og jeg skal heller ikke påstå at man alltid får det man betaler for. Men generelt tenker jeg at det muligens er sikrest å gå for den dyreste der det finnes to versjoner. Det blir kanskje billigere til slutt likevel.

• Frank Rygh
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1484 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne OBS MGB Slave Cylinders
Hei
Ja det er jeg helt enig i.
Men jeg ikke forstår er at Moss UK vil seg så "vondt" på sikt som å selge disse dårlige delene til den prisen. Vi kan da umulig være de eneste som får "svi" for denne typen billige deler
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Frank Rygh.

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1485 av Tore Lie
Vi er definitivt ikke de eneste. Se for eksempel på tråden "New "original" parts of poor quality" nederst på denne siden:

www2.mgcars.org.uk/cgi-bin/gen5?runprog=...=2013061513592229663

Dette temaet dukker opp jevnt og trutt på alle de MG-forumene jeg vet om.

Hadde det vært flere leverandører, ville nok dette vært bedre. Litt mer kvalitetskontroll og heller da litt høyere priser ville nok de fleste vært godt fornøyd med.

Når det er sagt, må jeg jo også si at jeg synes det er fantastisk å bare kunne bla i en katalog og bestille nær sagt hva som helst av deler til MGBen vår som er 50 år gammel i år :) Kvalitet eller ikke!

• Tore Lie
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1486 av Tore Lie
Ser ut som lenken over for en gangs skyld virker perfekt og tar deg direkte dit du skal. Det skjedde ikke sist :)

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.206 sekunder
Forumløsning av: Kunena