OBS MGB Slave Cylinders
- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1435
av Frank Rygh
OBS MGB Slave Cylinders opprettet av Frank Rygh
Hei
Dette er nok et eksempel på dårlig kvalitet på nye deler
Jeg har fått en slik slavepumpe som vist på video under
Støtstangen var også som dere vil se på video feil på lengden
Dette er ikke noe gunstig da det vil kunne føre til for mye mottrykk tilbake til slavepumpe
Jeg måtte file min til den passet.
Det er også kjent fra før at disse er trøbbel og lufte, heller ikke noe til hjelp at noen av fabrikantenes Kina kopier er konstruert slik som vist på video.
Det tok litt tid før jeg skjønte tegninga på hva dette var, men denne videoen sa det meste
Dette er nok et eksempel på dårlig kvalitet på nye deler
Jeg har fått en slik slavepumpe som vist på video under
Støtstangen var også som dere vil se på video feil på lengden
Dette er ikke noe gunstig da det vil kunne føre til for mye mottrykk tilbake til slavepumpe
Jeg måtte file min til den passet.
Det er også kjent fra før at disse er trøbbel og lufte, heller ikke noe til hjelp at noen av fabrikantenes Kina kopier er konstruert slik som vist på video.
Det tok litt tid før jeg skjønte tegninga på hva dette var, men denne videoen sa det meste
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Frank Rygh.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1438
av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne OBS MGB Slave Cylinders
Hei igjen
Etter å ha forsøkt bruke denne enda engang tok jeg den av og åpnet den.
Har hatt store problemer med denne og se på stempel og innvendige vegger i pumpe
Masse riper.. har enten hatt dritt i bremseveska ( tviler på det da den var ny hele veien)
Eller så har det vært grader eller metal spon inne i pumpa etter produksjonen.
Uansett denne pumpa sender jeg i retur til de jeg har kjøpt den av
Vet ikke om det er så lett å se, men det er også tydelige spor på veggen inne i sylinderen
Etter å ha forsøkt bruke denne enda engang tok jeg den av og åpnet den.
Vedlegget ble ikke funnet
Har hatt store problemer med denne og se på stempel og innvendige vegger i pumpe
Masse riper.. har enten hatt dritt i bremseveska ( tviler på det da den var ny hele veien)
Eller så har det vært grader eller metal spon inne i pumpa etter produksjonen.
Uansett denne pumpa sender jeg i retur til de jeg har kjøpt den av
Vet ikke om det er så lett å se, men det er også tydelige spor på veggen inne i sylinderen
- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1440
av Frank Rygh
Det viser seg også at selve master pumpa også har en feil
AHH6553 er nummeret på pumpa som erstatter AHH6553A
En av forskjellene er blant annet at stempelet ikke er likt som på den første.
Når jeg plukker opp denne så sitter den ene pakningen igjen i bunnen av sylinderen på pumpa.
Dette er godt gjort siden det ikke er plass til at denne kan klatre over ryggen på stempel og sylindervegg, den har altså sittet på feil side og bidrat til å tette for de 3 små hull som skal sørge for returveske til pumpa.
Da stiger også trykket tilbake til slavepumpe.
Jeg bestiller et rep sett fra Kjell Hagen Nilsen ( som ankommer dagen etter, fantastisk raskt ekspedert), men jeg har bestilt feil sett
Settet jeg får heter GRK3007Z og er til AHH6553A
Her har jeg slurvet og ikke kikket godt nok i katalogen
Settet jeg trenger heter GRK3004Z og er til "ettermarked pumpe"
Vedlagt er bildet av den pakning som lå på feil side av stempel.
AHH6553 er nummeret på pumpa som erstatter AHH6553A
En av forskjellene er blant annet at stempelet ikke er likt som på den første.
Når jeg plukker opp denne så sitter den ene pakningen igjen i bunnen av sylinderen på pumpa.
Dette er godt gjort siden det ikke er plass til at denne kan klatre over ryggen på stempel og sylindervegg, den har altså sittet på feil side og bidrat til å tette for de 3 små hull som skal sørge for returveske til pumpa.
Da stiger også trykket tilbake til slavepumpe.
Jeg bestiller et rep sett fra Kjell Hagen Nilsen ( som ankommer dagen etter, fantastisk raskt ekspedert), men jeg har bestilt feil sett
Settet jeg får heter GRK3007Z og er til AHH6553A
Her har jeg slurvet og ikke kikket godt nok i katalogen
Settet jeg trenger heter GRK3004Z og er til "ettermarked pumpe"
Vedlagt er bildet av den pakning som lå på feil side av stempel.
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Frank Rygh.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1444
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne OBS MGB Slave Cylinders
VELDIG BRA FRANK!!!!!!!!!!
Slike konkrete eksempler setter jeg pris på!!!
Normalt har prisene på nye mastere vært så gunstige at de fleste kjøper ny komplett master i stedet for å overhale den gamle. Jeg tror ditt eksempel klart stiller spørsmål om dette gir det beste resultatet!!??
Samtidig - vi trenger flere konkrete og dokumenterte eksempler på dårlig kvalitet og ikke minst hvem delene er kjøpt fra. Da kan klubben ta offisiell affære og starte en kampanje sammen med de andre MG klubbene!!!
Dette gjør meg forb...t!!
mvh
halvor
Slike konkrete eksempler setter jeg pris på!!!
Normalt har prisene på nye mastere vært så gunstige at de fleste kjøper ny komplett master i stedet for å overhale den gamle. Jeg tror ditt eksempel klart stiller spørsmål om dette gir det beste resultatet!!??
Samtidig - vi trenger flere konkrete og dokumenterte eksempler på dårlig kvalitet og ikke minst hvem delene er kjøpt fra. Da kan klubben ta offisiell affære og starte en kampanje sammen med de andre MG klubbene!!!
Dette gjør meg forb...t!!
mvh
halvor
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1457
av Frank Rygh
Hei Halvor
Ja dette er et eksempel på det du sier.
Jeg har altså endt opp med å overhalle en kliss ny master pumpe fordi flere har dårlige dager på jobben.
Det er VIKTIG at det kommer et felles signal fra brukere og klubber at dette ikke er godt nok
Delene til repsettet virket som om det passet bedre? en de som satt der (også de som satt på feil plass)
Har fått ny slavepumpe i dag og er skeptisk... Den er helt lik den jeg skifter.
Er fristet til og åpne den for å se før jeg tar den i bruk...
Her skal man også være klar over at lufteskruen er montert i slangehullet slik at man kan bruke den relative smale embalasjen som medfølger.
Dersom lufteskruen settes der den skal før den sendes måtte slavepumpa hatt endel større pappeske.
Og da sier det seg selv at dersom man monterer dette slik den kommer er det ikke noe morsomt å lufte den ( det er jo ikke det fra før heller)
Skal prøve å få lagt ut et bilde av det jeg mener senere i dag
Ja dette er et eksempel på det du sier.
Jeg har altså endt opp med å overhalle en kliss ny master pumpe fordi flere har dårlige dager på jobben.
Det er VIKTIG at det kommer et felles signal fra brukere og klubber at dette ikke er godt nok
Delene til repsettet virket som om det passet bedre? en de som satt der (også de som satt på feil plass)
Har fått ny slavepumpe i dag og er skeptisk... Den er helt lik den jeg skifter.
Er fristet til og åpne den for å se før jeg tar den i bruk...
Her skal man også være klar over at lufteskruen er montert i slangehullet slik at man kan bruke den relative smale embalasjen som medfølger.
Dersom lufteskruen settes der den skal før den sendes måtte slavepumpa hatt endel større pappeske.
Og da sier det seg selv at dersom man monterer dette slik den kommer er det ikke noe morsomt å lufte den ( det er jo ikke det fra før heller)
Skal prøve å få lagt ut et bilde av det jeg mener senere i dag

- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1462
av Frank Rygh
Som dere ser av bilder sitter lufteskrue på feil plas på grunn av logistikk fra leverandør
Dette er som sagt dumt om du ikke er bevisst på dette
Nedenfor ser dere masterpumpe før den igjen blir montert sammen, nå med riktig seal på riktig plass
Dette er som sagt dumt om du ikke er bevisst på dette
Nedenfor ser dere masterpumpe før den igjen blir montert sammen, nå med riktig seal på riktig plass
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.198 sekunder