Polyurethane eller gummiforinger i forstillingen?

• Tore Lie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1245 av Tore Lie
Jeg har siden 2009 hatt blå Autobush polyurethane-foringer i forstillingen på MGBen, i stedet for gummiforinger. Grunnen er at sist jeg skiftet gummiforingene på de nedre bærearmene - altså de som sitter nederst og innerst - tok det mindre enn to år før de var helt flatklemte. Kvaliteten på de gummidelene som nyproduseres til MGene våre er noen ganger temmelig håpløs.

Polyurethane-foringene er jeg på mange måter godt fornøyd med. De gir en ganske kontant respons i bilen, det liker jeg godt. Men det blir jo også en del ekstra slag og vibrasjoner. Vet ikke om det skyldes fremskreden alder eller mye kjøring på grusvei - jeg savner den gode, litt mykere følelsen av nye gummiforinger.

Jeg har fire gummiforinger til MGB V8 liggende fra seks-syv år tilbake. De er jo av en annen type. Vet at noen har ment at de er mye mer holdbare enn standardforingene til MGB. Men nå i det aller siste har det også dukket opp noen på et internasjonalt MG-forum som jeg er mye på som sier at nå er V8-foringene blitt like dårlige som de andre!

Noen som har synspunkter eller oppdaterte kunnskaper?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1246 av Halvor Asland
Hei Tore

Jeg er enig med deg om kvaliteten på gummiforingene!!!! Uten at jeg har prøvd, ville jeg tro dette også gjelder V8 foringene....

Da jeg skiftet til polyuretan-foringer, var det 2 å velge mellom; harde og hardere - les racing. Jeg valgte selvsagt de mykeste. Jeg ser i div. magasiner nå at flere leverandører idag også tilbyr noe som kan ligne standard hva gjelder hardhet. Det kunne vært interessant å høre om noen har valgt slike...

mvh
halvor

• Frank Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1247 av Frank Rygh
MGOC Spares kanskje

MGB Urethane Front Suspension Overhaul Kit FBK2Y
These kits contain all the nuts and bolts for the routine overhaul of an MGB's front suspension including Fast-Road (Yellow) urethane suspension bushes.

Price: £49.96 Including VAT at 20%

www.mgocspares.co.uk/acatalog/FBKS.jpg
www.mgocspares.co.uk/acatalog/MGOC_SPARE..._suspension_650.html

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1248 av Halvor Asland
Hei Frank

Jeg mistenker at de forskjellige leverandørene har egne farger/stivheter... Jeg har sett røde, gule og blå uten å kunne fastslå at det er en sammenheng mellom farge og stivhet.... Jeg har kjøpt et nytt sett for min nye V8 forstilling med servostyring i stivhet Fast road ..... og de var blå!!!???

mvh
halvor

• Bjørn Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1249 av Bjørn Rygh
HEI Tore di v8 foringene du har på lager er gull vert di du får i dag passer ikke det er kina produkt di gamle passer også till mga og td monter dem sprai på litt crc press dem inn i skrustikken med et par piper PS Det kreves ikke doktoravhandling for å fikse dette MVH Bjørn

• Tore Lie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 11 måneder dager siden #1256 av Tore Lie
Hei Bjørn,

Dette høres bra ut! Jeg har lest flere steder at V8-foringene holder i veldig mange år, og er både presise i hjulopphenget og samtidig litt mykere enn poly. Men så er det altså dukket opp noen meldinger i det siste om at de som selges nå er like dårlige som de vanlige MGB-foringene er blitt.

Forhåpentligvis er de jeg har gamle nok til å være av den ordentlige typen. Etter utseendet å dømme er dette skikkelig vare. De har vært lagret mørkt og kjølig, tror jeg setter dem på i vinter. Da er det en del annet som også skal gjøres på MGBen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.204 sekunder
Forumløsning av: Kunena