- Mottatte takk 0
Whiteside dekk
- Roy Thorvaldsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1481
av Roy Thorvaldsen
Besvart av Roy Thorvaldsen i emne Whiteside dekk
Jeg elsker iallfall mine whiteside dekk og kommer aldri til å sette på noe annet. :evil: ...men så er jo ikke min helt standard i utgangspunktet!
For øvrig ble vel ikke bilene våre i Europa levert med eikefelger som standard heller, såvidt jeg vet kom de fra fabrikken med pressede stålfelger.
For øvrig ble vel ikke bilene våre i Europa levert med eikefelger som standard heller, såvidt jeg vet kom de fra fabrikken med pressede stålfelger.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1482
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Whiteside dekk
Hei Roy
Litt usikker på hva du mener med "som standard" Roy. En danske med navn Anders Ditlev Clausager har skrevet en nydelig bok som heter:
Original MGB with MGC and MGB GT V8
www.amazon.com/Original-MGB-MGC-GT-Restorers/dp/1870979486
I den fremkommer det at alle MGB'er kunne leveres med eikehjul og platehjul etter kundens ønske. Modellene etter ca. 1970, ble i all hovedsak levert med Rostyle platehjul, men jeg husker til og med i 1980, stod det MGB'er klare for levering til både Europa og USA med eikehjul.
Anbefaler boken på det sterkeste...
mvh
halvor
Litt usikker på hva du mener med "som standard" Roy. En danske med navn Anders Ditlev Clausager har skrevet en nydelig bok som heter:
Original MGB with MGC and MGB GT V8
www.amazon.com/Original-MGB-MGC-GT-Restorers/dp/1870979486
I den fremkommer det at alle MGB'er kunne leveres med eikehjul og platehjul etter kundens ønske. Modellene etter ca. 1970, ble i all hovedsak levert med Rostyle platehjul, men jeg husker til og med i 1980, stod det MGB'er klare for levering til både Europa og USA med eikehjul.
Anbefaler boken på det sterkeste...
mvh
halvor
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 10 måneder dager siden #1483
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Whiteside dekk
På alle markeder var eikehjul ekstrautstyr fra fabrikk mot pristillegg
- Roy Thorvaldsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1489
av Roy Thorvaldsen
Besvart av Roy Thorvaldsen i emne Whiteside dekk
Hei Halvor og Truls, jeg har hatt boken i en 10 års tid og kan den vel omtrent utenat
Kona klaget sågar over at jeg stadig tok boken med til sengs! "Har du ikke lest den ferdig ennå?!!" var replikken.
Jeg mener å ha lest at i USA kom bilene utstyrt med eikefelger som standard.

Jeg mener å ha lest at i USA kom bilene utstyrt med eikefelger som standard.
- Bjørn Rygh
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1494
av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne Whiteside dekk
Hei diskosjonen omm waitside er vell smak og behag noen liker moren og dstteren en small stripe kann være pent :evil: MVH Bjørn
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1496
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Whiteside dekk
Hei
Om poenget er å fremheve dekk/hjul med whiteside dekk.....jeg synes nå at farger annet enn crome og sølv er vakkert på felger. Jeg har sett en rød MGB Roadster med sorte eiehjul (slik MG-fabrikken hadde på noen av sine racing MGB'er) og jeg synes Dag Andreassen sin GT med Dove grey felger ( forøvrig samme som bilen ) passer utrolig bra....
Som et alternativ til whiteside, har jeg også sett dekk med en tynn RØD stripe....
halvor
Om poenget er å fremheve dekk/hjul med whiteside dekk.....jeg synes nå at farger annet enn crome og sølv er vakkert på felger. Jeg har sett en rød MGB Roadster med sorte eiehjul (slik MG-fabrikken hadde på noen av sine racing MGB'er) og jeg synes Dag Andreassen sin GT med Dove grey felger ( forøvrig samme som bilen ) passer utrolig bra....
Som et alternativ til whiteside, har jeg også sett dekk med en tynn RØD stripe....
halvor
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.193 sekunder