DEKK TIL MGF / TF

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 10 måneder dager siden - 10 år 10 måneder dager siden #3473 av Halvor Asland
DEKK TIL MGF / TF opprettet av Halvor Asland
Hei

Mine Goodyear Eagle F1 GSD2 16" begynner å dra på årene og det var med stor interesse jeg leste artikkelen om dekk til MGF og TF i siste "MG Enthusiast". Jeg har vel vært klar over dette fra før, men artikkelen påpeker VELDIG klart viktigheten av å KUN!!!! benytte anbefalte dekk på disse modellene. MG har gjennom årene utført et meget stort testprogram for å sjekke hvordan de forskjellige fabrikantene og deres alternative modeller påvirker kjøreegenskapene på MGF og TF. Blandt annet er det gått ut melding til alle forhandlerne om IKKE å montere Goodyear Eagle F1 GSD3 bak!!!! Dette er rett og slett farlig på grunn av GSD3'ens myke dekkoppbygging som ikke matcher GSD2'ens stivere konstruksjon.

Goodyear Eagle F1 GSD2 er som mange er blitt klar over ikke lengre i produksjon. Derfor gjennomførte MG i 2013 en sjekk av de 15 tilgjengelige dekken i 195/45x16 (foran) og 205/40x16 (bak) som var i produksjon. Av disse ble 10 refusert på stedet, mens det ble utført videre tester av de resterende 5 dekkene. Av disse er det kun 2 dekk som anbefales:

* Toyo Proxes T1R
* Falken ZEIX ZE912

Videre sier MG at blanding av merkene må unngås. Noen testede kombinasjoner er direkte farlige som GSD3 bak og GSD2 foran som beskrevet over!!!!!!!!!

Opprinnelig ble MGF levert med 15" GoodYear NCT3, men da disse heller ikke lengre var tilgjengelige, gikk MG over til:

* Continental Premium Contact (CPC)

Disse er fremdeles MG sitt førstevalg, men MG er veldig klar på at:

* CPC må IKKE monteres foran om dekkene bak er NCT3 !!!!!!!!
* CPC og NCT3 må ikke benyttes på samme aksel !!!!!!!!!!!
* CPC kan benyttes bak med NCT3 foran
* Det anbefales å benytte CPC på alle 4.

Artikkelen er ganske overbevisende med sitater fra tekniske meldinger som er sendt forhandlernettet.

Hva velger så jeg? Jeg har hatt litt dårlig erfaring med et Falken dekk tidligere ( ikke det som anbefales her!!!!) så for meg blir det Toyo Proxes T1R!!

B)
hslvor
Last edit: 10 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 10 måneder dager siden #3474 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne DEKK TIL MGF / TF
he...he litt underlig navn jeg har gitt meg selv... ;)

:lol: halvor

• Bjørn Erik Johannessen
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 10 måneder dager siden #3476 av Bjørn Erik Johannessen
Besvart av Bjørn Erik Johannessen i emne DEKK TIL MGF / TF
Hei hslvor . . . :silly: det går fort i svingene ser jeg . . - da må du ha Toyo- dekkene. Det monterte jeg på min TF, og er veldig fornøyd . . :cheer:

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 10 måneder dager siden #3477 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne DEKK TIL MGF / TF
Hei Bjørn Erik

Om du er fornøyd, blir jeg fornøyd!!

Takk for tilbakemelding!!

halvor :lol:

• Rolf Johannesen
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 10 måneder dager siden #3478 av Rolf Johannesen
Besvart av Rolf Johannesen i emne DEKK TIL MGF / TF
Monterte samme dekkene selv på min TF, som da jeg kjøpte den var utstyrt med noen bastarddekk av feil dimensjon. Dette resulte i at speedometeret viste 10 km/time feil samt at bilen sporet veldig.

Jeg er også fornøyd med Toyo dekkene, ikke minst med prisen på ca. 2.600,- for komplett sett levert på døren fra dekkonline.no

• Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 10 måneder dager siden #3479 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne DEKK TIL MGF / TF
Hei

Toyo Proxes er suverene på MGF og MGTF.
I England er dette et dekk som er svært mye brukt på disse bilene og ansett som det beste.
Her i Norge er det etterhvert ganske mange F/TF eiere som bruker dekkene. Jeg har aldri hørt en eneste klage på de.
Jeg har selv hatt Toyo Proxes på min TF i to sesonger og har bare godt å si om dekket. Dessuten, som Rolf skriver, prisen er hyggelig.
Dekkonline.com er et gunstig sted å få de fra.

Og monterer du også VHS sine Bilstein støtdempere på TF`en din Halvor så får du en enda bedre kjøremaskin! Smilet ditt mens du kjører kommer til å gå opp til ørene! :) :) :)

Moderator: AdminPSSteinar BraatenTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.236 sekunder
Forumløsning av: Kunena