K-serie motorer i MGf.
- Alvgeir Stegane Hauge
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 6 dager dager siden #1014
av Alvgeir Stegane Hauge
K-serie motorer i MGf. opprettet av Alvgeir Stegane Hauge
Har hatt ganske mykje problem med min motor i min MGf. Det er relatert til toppakkning og topp.
Spørsmålet er kanskje som å banne i kirken, men er det nokon som veit om motorer som passer til MGf uten å bygge om alt for mykje? Er lei av K-serie motorane.
Spørsmålet er kanskje som å banne i kirken, men er det nokon som veit om motorer som passer til MGf uten å bygge om alt for mykje? Er lei av K-serie motorane.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Mark Ratcliff
- Besøkende
-
12 år 5 dager dager siden #1019
av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Sv: K-serie motorer i MGf.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Hans Kristian Tangen
- Besøkende
-
12 år 5 dager dager siden #1020
av Hans Kristian Tangen
Besvart av Hans Kristian Tangen i emne Sv: K-serie motorer i MGf.
Eg har hatt en del mgf er. Har ikke hatt problem med toppakning ennå heldigvis.
Det virker for meg som at folk som eier en mgf/tf sitter å venter på at toppen skal ryke, og ved første symptom så blir det skiftet toppakning.
Jeg kjøpte netoop en mgf trophy, selger ga besked om at toppen var gåen.
Etter jeg luftet kjøesystemet skikkelig fungerte bilen fint. Etter endel kjøring merket jeg at vifta til motoern ikke startet slik på de andre mgfène eg har hatt før. Dette resulterer i at motoren blir for varm i køkjøring osv.
Har ikke lagt heilt på hylla at toppen ikke er gåen, men viktig å undersøke hva som kan være grunnen til at toppen har røket., hvis det ikke blir utbetret vil du få problemet igjen.
Hadde vert spennende å skifte motor, men trur du komme langt med en K-serie og, lykke til:)
Det virker for meg som at folk som eier en mgf/tf sitter å venter på at toppen skal ryke, og ved første symptom så blir det skiftet toppakning.
Jeg kjøpte netoop en mgf trophy, selger ga besked om at toppen var gåen.
Etter jeg luftet kjøesystemet skikkelig fungerte bilen fint. Etter endel kjøring merket jeg at vifta til motoern ikke startet slik på de andre mgfène eg har hatt før. Dette resulterer i at motoren blir for varm i køkjøring osv.
Har ikke lagt heilt på hylla at toppen ikke er gåen, men viktig å undersøke hva som kan være grunnen til at toppen har røket., hvis det ikke blir utbetret vil du få problemet igjen.
Hadde vert spennende å skifte motor, men trur du komme langt med en K-serie og, lykke til:)
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Per Erik Trulsen
- Besøkende
-
12 år 4 dager dager siden - 12 år 4 dager dager siden #1021
av Per Erik Trulsen
Besvart av Per Erik Trulsen i emne Sv: K-serie motorer i MGf.
[[Hei. Har skiftet pakning på min MGF.
Var innom en side som kom med noen tips
www.dvapower.co.uk/
K series heads as they leave the factory are not always finished to the degree intended, quite often the waterways are left quite badly fettled to the extent that the waterway area is a lot less the the original production design. Since the K series has a very low volume of coolant it is necessary, especially on the exhaust side of the head, to improve the water passageways by opening to the maximum extent as originally envisaged by the designers. The pictures below show a typical pair of exhaust waterways as the head left the factory and the same waterways as modified. These modifications can substantially improve the water throughput of the head and assist cooling. Both the inlet and exhaust waterways can benefit in this way.
Etter
Før
Har også brukt
Water Wetter
Cooling system heat transfer agent. Lowers engine temperature by up to 15 degrees C335 ml enough to treat 15 litres of coolent.
Dette ser ut til og virke bra
PS jeg freste lit mer en på bildet
Veldig viktig at begge viftene starter.
Per Erik
Var innom en side som kom med noen tips
www.dvapower.co.uk/
K series heads as they leave the factory are not always finished to the degree intended, quite often the waterways are left quite badly fettled to the extent that the waterway area is a lot less the the original production design. Since the K series has a very low volume of coolant it is necessary, especially on the exhaust side of the head, to improve the water passageways by opening to the maximum extent as originally envisaged by the designers. The pictures below show a typical pair of exhaust waterways as the head left the factory and the same waterways as modified. These modifications can substantially improve the water throughput of the head and assist cooling. Both the inlet and exhaust waterways can benefit in this way.
Etter
Vedlegget ble ikke funnet
Før
Vedlegget ble ikke funnet
Har også brukt
Water Wetter
Cooling system heat transfer agent. Lowers engine temperature by up to 15 degrees C335 ml enough to treat 15 litres of coolent.
Dette ser ut til og virke bra
PS jeg freste lit mer en på bildet
Veldig viktig at begge viftene starter.
Per Erik

Last edit: 12 år 4 dager dager siden by Per Erik Trulsen.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
12 år 3 dager dager siden #1024
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: K-serie motorer i MGf.
Hei
Rover sin K-serie motor entne i rekkefirer utgave eller i V6, har en svakhet med toppakningen. Søk på nettet etter HGF - head gasket failure. Løsningen er ganske grei. Først og fremst en multilayer toppakning evt. en mindre ombygging av kjølesystemet.
Jeg mener ALLE eiere av K-serie biler bør skifte denne pakning FØR noe skjer - altså preventivt. Det sparer store kostander og ergrelser. Å ignorere signalene på HGF, er som å pisse i buksa....
Fordi - en K-serie motor er en utrolig fin og morsom motor!!! Lotus valgte denne motoren i sine Elsie og det ville de vel ikke gjort om motoren ikke hadde hatt sportslige egenskaper...
KONKLUSJON: Sørg for å få utbedret denne svakheten og nyt din MGF/TF med trygg forvissning om at et medlemskap i NAF eller Viking ikke er første bekymring...
mvh
halvor
Har skiftet toppakning på min TF før noe gikk galt!!!!
Rover sin K-serie motor entne i rekkefirer utgave eller i V6, har en svakhet med toppakningen. Søk på nettet etter HGF - head gasket failure. Løsningen er ganske grei. Først og fremst en multilayer toppakning evt. en mindre ombygging av kjølesystemet.
Jeg mener ALLE eiere av K-serie biler bør skifte denne pakning FØR noe skjer - altså preventivt. Det sparer store kostander og ergrelser. Å ignorere signalene på HGF, er som å pisse i buksa....
Fordi - en K-serie motor er en utrolig fin og morsom motor!!! Lotus valgte denne motoren i sine Elsie og det ville de vel ikke gjort om motoren ikke hadde hatt sportslige egenskaper...
KONKLUSJON: Sørg for å få utbedret denne svakheten og nyt din MGF/TF med trygg forvissning om at et medlemskap i NAF eller Viking ikke er første bekymring...
mvh
halvor
Har skiftet toppakning på min TF før noe gikk galt!!!!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Øivind Bøås
- Besøkende
-
12 år 3 dager dager siden #1026
av Øivind Bøås
Besvart av Øivind Bøås i emne Sv: K-serie motorer i MGf.
Hei, helt riktig at K - serie motoren satt i Lotus Elise, senere utgaver av denne bilen har derimot Toyota motor, om noen japanske motorer har noe å gjøre i en MG er en annen sak.
Hilsen
Øivind Bøås
Hilsen
Øivind Bøås
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.224 sekunder