Hvem har sagt at MG-klubben på død og liv må dra på biltur? Ikke vi i Bergen senter i hvert fall. I midten av april satt vi oss, 9 godt voksne herrer, på et fly til London Gatwick og dro på eventyr. Vi vet alle hvor vanskelig det er med bilfrakt til England og etter å ha vurdert de aktuelle alternativene bestemte vi oss ganske tidlig for at bilene måtte bli hjemme. Likevel, og naturligvis: biler generelt, og MG spesielt, var det det hele dreide seg om.
Av innholdet nevner vi:
• Leder ved Peter Skarsjø • Årsmøte 2018 i Halden • Redaktørespalten • "MG-entusiasten" er denne gang fra Kristiansand • MGA-spalten, MGA-Dagen 2018 i Stavern/Vestfold • Slik flytter du din LMK-forsikring til If • NY i MG-klubben kommer fra Rogaland • Valgets kvaler - om å samle på MGer • Vårmarked Ekeberg • Ny senterleder i Rogaland • Engelsk sportsbiltreff Stokke Bygdetun • Teknikk & Råd & Tips & Erfaring: Mineralolje eller syntetisk olje?, Motorbehandling med QMI, Slavesylinder, Hovedstrømsbryter, Vårklargjøring, Serviceintervaller • Hva skjer i sentrene? • Dobbel Ladies Corner - begge kommer fra Telemark • Vi ønsker nye medlemmer velkommen i klubben • Meld inn Co-driver som familiemedlem • Nye jakkemerker til damene i spalten Ladies Corner • Våre annonsører/samarbeidspartnere • Norsk MG Treff 16.-19. august 2018
Søndag 3 juni 2018 inviterer Vestfold senter til treff for "engelske sportsbiler" på Stokke Bygdetun. Treffet er åpent for alle medlemmer i Norsk MG Klubb og for medlemmer i merkeklubber for andre engelske sportsbiler.
Dette er tredje gang Vestfold arrangerer treff på Stokke Bygdetun. Treffet har allerede rukket å vokse seg stort og bærekraftig. I 2015 var det ca 100 biler som møtte frem. I 2016 hadde dette vokst til 150 biler.
Nok en gang samles vi på Torpomoen rednings- og øvingspark i Hallingdal. Dette er så langt det kan la seg gjøre, midt mellom Oslo, Bergen, Kristiansand og Trondheim. Torpomoen ligger lett tilgjengelig ved RV 7 og er omkranset at flott natur.Norsk MG Treff er det sosiale treffet med hyggelige priser.
Profilen vår er enkel, men god overnatting. God mat på alles fat. Du tar med din egen drikke til måltidene og kosen ved bordet ute i solen etter dagens tur.
Langs fine MG veier får vi opplevelser vi legger oss på minnet og gleder oss over når snøen igjen ligger på veiene og bilene er parkert for sesongen.
Påmeldingen til årets treff er nå i gang.
Brå start på nytt år.018 byr på mange endringer for vår bevegelse og LMK. Dette resulterte i for mange av oss at late fridager og julepynt straks måtte legges bort for å ta fatt på nye oppgaver. Overgangen til nytt år representerer mange endringer, som det er viktig at vi er klar over. Særlig viktig blir derfor;
Årsavgiften bytter navn til trafikkforsikring og kreves inn gjennom forsikringsselskapene.
Trafikkforsikringsforeningen har hjemmel for å ilegge uforsikrede kjøretøy dagsbøter fra 01.03.2018.
LMKs samarbeid med WaterCircles Norge har opphørt. Alle forsikringstakere må selv flytte sine forsikringer til IF dersom de fortsatt skal ha en LMK-Forsikring.
Rekruttering blir viktig fremover.
Buskerud senter har også i 2017 hatt et år med stor aktivitet, og mange høydepunkt. Største arrangement i klubbens regi var Sesongstart på Lampeland Hotel i januar og ikke minst Krotur til Danmark i juli.
Totalt har vi gjennomført 20 aktiviteter, hvorav 6 medlemsmøter vinter/ høst, vi har arrangert 10 turer i kjøresesongen, en fellestur med Follo senter og hatt god deltakelse i NMGRally og NMGTreff. I tillegg var vi vertskap for Årsmøtet i NMGK, med påfølgende sosialt samvær på kvelden.
Tradisjonen med Norsk MG Treff går videre. Til tross for mildt sagt fuktige værforhold ble årets treff en uforglemmelig opplevelse. Arrangørene hadde ikke spart på kruttet denne gang og opplevelsene sto i kø for årets treffdeltakere. Denne gang må vi faktisk også gjøre et nummer av matserveringen. For et publikum i MG-alderen er god mat viktig for trivselen. Og jeg er sikker på at ingen mistrivdes. Maken til innsats fra et cateringfirma opplever man sjelden. Arrangørene hadde økt kapasiteten i forhold til ifjor og det var denne gang 50 påmeldte biler og nesten 100 deltakere. Som ingressbildet viser ble det tid til mer enn bare MG-kjøring. Da fikk vi også et innblikk i medlemmenes konkurranseinstinkter. Noen av deltakerne var svært godt utrustet i så måte.