- Detaljer
- Skrevet av: Reidar J Mykletun
Grunnet været ble det få aftenturer denne sommeren. Men tirsdag 23. august ble en brukbar kveld for en kjøretur. 7 biler med codrivere deltok, og turen gikk rake veien til Fotland gamle mølle.
- Detaljer
- Skrevet av: Reidar J Mykletun
Klokken 1000 den 19. august dro 11 biler med co-drivere på tur til Eikerapen gjestegård i Åseral (https://eikerapen-gjestegaard.no/ , se også https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/Or006w/eventyrslottet-i-fjellheimen ). I tillegg startet en bil fra Farsund og møtte gruppen på Kvås Natursenter der vi inntok lunch og kaffe og hadde en velfortjent pust i bakken.
- Detaljer
- Skrevet av: Reidar J Mykletun
I august, derimot, tok fellesaktivitetene seg opp igjen. Den 14. august dro Ann-Elein og Odd i gang en søndagstur i Stavanger. Syv biler med co-drivere deltok med start på Shell Åsen og gjennom flere av bydelene i Stavanger, over til Roaldsøy og til sist til hjem til Ann-Elein og Odd på Hundvåg. Dette var nye gater og veier for flere av medlemmene.
- Detaljer
- Skrevet av: Reidar J Mykletun
Lørdag 18. juni startet 13 biler – alle med co-drivere – fra Bryne. Stemningen var høy. Bil nr. 14 var allerede på plass i Skagen for å ta vel imot oss. Kortesjen bestod av en MG-TD, en MGF og 12 MGB-er. Wenche og Erling, som er «lommekjente» i store deler av Danmark, var hovedarkitektene bak turen. De hadde gjort avtaler, lagt inn et 20-talls bestillinger, og beskrevet en kjørerute med 312 kjøreanvisninger i tillegg til adresser til hotell, severdigheter og spisesteder mm.
- Detaljer
- Skrevet av: Reidar J Mykletun
Verkstedet Sele Auto er en av våre viktige samarbeidspartnere. Eierne har en oppriktig interesse for gamle biler og eier selv noen fine eksemplarer, og de har god innsikt i MG-enes finurligheter, slik at her er det alltid velvilje og hjelp å få når en trenger det. Verkstedgruppen og turkomiteen stod for programmet som inneholdt en teknisk og en sosial del. Den tekniske delen bestod i at to mekanikere tok inn to biler om gangen til kontroll av bremser, lys, kjølevæske, bremsevæske og visuell kontroll av hjuloppheng, slanger, bevegelige deler og understell.
- Detaljer
- Skrevet av: Reidar J Mykletun
«Vårsleppet», eller vårens første kveldstur, skjedde tirsdag 26 april. Klokken 1800 startet syv biler, de fleste med co-drivers og en hund, fra vårt faste utgangspunkt på Stangeland og tok en lang sløyfe sørover Jæren til Nærbø og tilbake til Gamle Fotland Mølle der vi tok frem kaffen og kakene og sjokoladen. Det var en nydelig vårkveld – perfekt for en MG-tur. Gaute var pilot og ledet konvoien gjennom langs trivelige MG-veier. Det blir flere slike kveldsturer om bare været blir fint.