20 deltakere hadde funnet veien til Bergens Tekniske Museum da Bergen Senter avholdt sitt tradisjonelle julemøte mandag 5 januar 2015. Menyen var den, for senteret, tradisjonelle julepizzaen - denne gang fra Dolly Dimple. I tillegg ble det servert edle dråper i form av ulike former for kornbasert gjæret drikke. Engelske flekkhøns var naturligvis tilgjengelig - med passende åttekantet etikett og en rik historie som for alltid vil assosieres med bilmerket "vårt". Nytt av året var mindre kjente, men akk så passende, ølslag som: "Piston Head" fra Sverige og "Old Engine Oil" fra Skottland.
Men julemøtet er ikke bare mat og drikke. Det er også et ordinært medlemsmøte, med tilhørende program. Moderklubben har bevilget kontante midler slik at vi har kunnet anskaffe en prosjektør fra en av nasjonens velrenommerte netthandlere. En InFocus portabel prosjektør med LED-pære for robust toleranse mot håndtering og forhåpentligvis lang levetid ble fremvist og behørig tatt i bruk til gjennomføringen av kveldens program.
![]() |
![]() |
|
Øl er mer enn bare Hansa Pilsner - selv i Bergen. Uvanlige
|
Sommerprogrammet for 2015 slik det foreligger nå ble gjennomgått. Det ble dermed klart at årets "Sognetur" slett ikke går til Sogn, men tvert i mot østover. Vi drar i år til MG Entusiast Treff på Torpomoen og tar del i jubileumsfeiringen for MGA (60 år) og MGF (20 år). Også i august legger vi opp til et samarbeidsarrangement - vi slutter oss til Rogaland Senters tur "Ryfylke Rundt". Ytterligere detaljer kunngjøres etter hvert.
Neste post på programmet var garasjekveldene. Vi har altså bestemt oss til å starte opp med aktiviteter som forhåpentligvis gjør medlemmene litt skitne på hendene. Den 3. mandagen i måneden, altså midt mellom medlemsmøtene, møtes vi i Hønsehuset - adresse Olsvikveien 81 - for å jobbe litt med teknikken i bilene våre. I første omgang skal vi overhale en BMC B-motor. Vi gleder oss til dette og håper det blir spennende for alle som deltar.
Til slutt viste vi bilder fra week-endturen til Vestkapp og Stadtlandet. Vi minner om at dette var anledningen da Truls for en gangs skyld måtte bryte på grunn av teknisk sammenbrudd. Den nyeste delen på doningen, remskiven på dynamoen, med mindre enn 40 mil på klokken, løste seg opp i sine enkelte bestanddeler og sørget for at Truls og Divert måtte ta fergen hjem fra Fjærland. En typisk sak for Halvor Aslands kampanje mot reservedeler i søppelkvalitet.