Kjøp av deler.

• Tore Sørlie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 4 uker dager siden #943 av Tore Sørlie
Kjøp av deler. opprettet av Tore Sørlie
Jeg har vært medlem i ca. 1 år og dette er første gang jeg prøver
å skrive litt. Håper jeg ikke dummer meg ut, men jeg tar sjansen.
Har etter hvert forstått at deler bør bestlles fra utlandet. Jeg er imidlertid ikke godt nok kjent med leverandører, så de delene jeg har trengt, har jeg kjøpt hos MG Service i Oslo.Det er mulig at det er noe dyrere( jeg vet ikke), men Kjell Hagen Nilsen har mye rart liggende. Dessuten er han alltid blid og hjepsom. Har alltid fått det jeg trengte, så hvis det er noe jeg vil trenge i fremtiden, vil jeg først spørre Kjell. Ha en god MG-sommer

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 4 uker dager siden #944 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Kjøp av deler.
Hei Tore

Er ikke helt sikker på at jeg samstemmer i din konklusjon om å kjøpe deler i utlandet....

1) Om ingen kjøper deler hos våre norske levererandører, vil disse forsvinne og vårt MG-miljø blir fattigere...

2) Det er en risiko ved å kjøpe fra utlandet. De store leverandørene; MG Owners Club, MOSS, Brown & Gammons, etc. er jevnt over profesjonelle, men husk pengene forlater din konto FØR du har sett delene eller sjekket om de passer. Har du prøvd å reklamere til utenlandske leverandører?.... Hvem betaler returfrakt?, hvem søker Tollvesenet om tilbakebetaling av betalt mva, ....???

3) Fordelene ved å handle fra norske leverandører, er at risikoen ligger hos leverandøren og ikke hos deg. Om delen ikke passer, er feil, er reklamasjon MYE enklere. Delene koster noe mer enn om du importerer selv, men dette må du betrakte som en forsikringspremie for reklamasjon....

4) Ved å handle i Norge, vil du mye enklere kunne få hjelp og assistanse i forbindelse med delekjøpene. Dette koster normalt ingen ting, fordi denne type assistanse ligger innbakt i fortjenesten ved et salg. Igjen - ingen norske leverandører; ingen assistanse..

octagonale hilsner
halvor

• Tore Sørlie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 4 uker dager siden #945 av Tore Sørlie
Besvart av Tore Sørlie i emne Sv: Kjøp av deler.
Hei Halvor.

Takk for et utfyllende svar. Du er en Senior mens jeg er en nybynner, så dette har du mye mer rede på en meg.
Håper jeg slipper å kjøpe deler. Har vært en tur hos Are i Kr.sand :) :) :)

• Bjørn Rygge
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 4 uker dager siden #946 av Bjørn Rygge
Besvart av Bjørn Rygge i emne Sv: Kjøp av deler.
Har handlet mye av MG Hagen i Mysen i Øsfold : www.mghagen.no/
De har det aller meste til MG på lager.
Det er det vel også lettere å få byttet deler om man bestiller feil, enn det er fra utlandet.
Her kommer min egen erfaring inn :-(
Både Stein og Jonny har stor kunskap, og er meget hyggelige å ta en MG prat med.
Anbefaler deg å ta en tur om det er noe du skal ha til bilen din.

Mvh
Bjørn

• Tore Sørlie
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 4 uker dager siden #947 av Tore Sørlie
Besvart av Tore Sørlie i emne Sv: Kjøp av deler.
Hei Bjørn.

Det godt at det er en som tenker det samme som jeg.

MVH
Tore

• Tom Lynga
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 4 uker dager siden #948 av Tom Lynga
Besvart av Tom Lynga i emne Sv: Kjøp av deler.
Hei,

Jeg sier som de andre her: Deler kjøper vi av gutta her i Norge, MG Hagen eller MG Service.
En tur til Kjell i MG service er også en hyggelig tur i seg selv. Kjell er kunnskapsrik, og ALLTID hjelpsom, og du får noe så hyggelig som en håndskrevet kvittering :)

MG hilsen

Tom Lynga, Kolbotn

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.182 sekunder
Forumløsning av: Kunena