Transport, England til Norge

• Mark Ratcliff
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 1 måned dager siden - 12 år 1 måned dager siden #867 av Mark Ratcliff
Transport, England til Norge opprettet av Mark Ratcliff
Hei,
Kan noen anbefale en pålitelig firma som kan transportere en bil fra England til Bergen?

Eller hvis jeg kjør selv hvor kan jeg få forsikring? Norsk forsikringsselskaper nekter å forsikre biler før de har norsk skilt, og engelsk forsikringselskaper nekter å forsikre folk som ikke er bosatt i England.

mvh
Mark Ratcliff
Last edit: 12 år 1 måned dager siden by Mark Ratcliff.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Raymond Wardenær
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 1 måned dager siden #868 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Transport, England til Norge
Han som solgte meg bilen i England, Terry Bone, kjørte bilen til Immington ved Lodon og sendte den med skip derfra til Gøteborg. Da den ankom Gøteborg ringte jeg forsikringsselskapet som ordnet forsikringen mens jeg kjørte bilen til Oslo på engelske skilt.

• Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 1 måned dager siden #869 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Transport, England til Norge
Jeg tipper han kjørte bilen din til Tilbury som ligger ved London. Derfra går DFDS Ro-ro skip til Gøteborg.

Immingham ligger like sør for Hull, rett ved byen Grimsby. Derfra går DFDS ro-ro skip til Gøteborg. Men er bilen din skipet ut fra London området er det Tilbury som gjelder.
DFDS har også to avganger i uken fra Immingham til Brevik, ikke langt unna Larvik.

Kjenner flere som har skipet biler på dette viset, og de har vært fornøyde.Det er også mulig å reise som passasjer på disse båtene, ukjent måte å reise på for mange, men glimrende for de av oss som må ha oss noen englandsturer med egen bil. De tar med begrenset antall passasjerer.

Link:http://freight.dfdsseaways.com/DFDS_ferries/North_Sea_ferries/

Angående forsikring; jeg tok inn min MGB i 2005 og da var det ikke problemer med å få mitt selskap til å forsikre bilen selv med engelske skilter. Det er mulig de da ga meg forsikring i en begrenset periode slik at det kun var gyldig frem til bilen var registrert her i landet (innen rimelig tid).
Spør selskapet ditt enda en gang, eller hør med andre selskap.
Det er også en del som eier engelske biler som er stasjonert i England og de mener jeg har "norsk" forsikring på bilen siden den er eiet av nordmann.

• Raymond Wardenær
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 1 måned dager siden #872 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne Sv: Transport, England til Norge
Steinar, du har rett. Bilen min gikk fra Tilbury til Gøteborg, og det kostet 4.700 svenske kroner.

• Mark Ratcliff
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 1 måned dager siden #873 av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Sv: Transport, England til Norge
Takk for info.

Jeg prøvde LMK/Watercircles her i Norge fordi jeg allerede har veteranbil forsikring på en annen bil. De kunne forsikre bilen verdi men ikke ansvarsforsikring før det hadde norsk skilt.Men ansvarsforsikring er lovpålagt så jeg er like langt.

Mark

• Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 1 måned dager siden #875 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Transport, England til Norge
Det kan være årsaken Mark. Jeg kjenner ikke LMK forsikringen godt nok siden jeg aldri har benyttet den. Mulig de har noen restriksjoner ift. å ta inn bil fra utlandet?
Jeg tok inn bilen min forsikret i mitt selskap (de har også en veteranforsikring) og som sagt ingen problemer med å få de til å forsikre engelsk registrert bil med meg som eier.
Kanskje noe å sjekke om du bør forsikre den i et "vanlig" selskap for å få den inn og så overføre til LMK?

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.197 sekunder
Forumløsning av: Kunena