Bruk av LMK forsikring.

• Helge Ligaard
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 5 måneder dager siden #5919 av Helge Ligaard
Bruk av LMK forsikring. opprettet av Helge Ligaard
Har sendt dette spørsmålet til IF, men har ikke fått svar:

Vurderer å tegne LMK-forsikring på en 1979 MGB roadster som i dag er forsikret hos Gjensidige men tenker på hvilke begrensninger som ligger i: Kjøretøyet skal ikke benyttes som daglig transportmiddel.
Dette er en roadster som en ikke tar ut i regnvær og som står inne om vinteren. Kan jeg da benytte den til jobb på gode sommerdager?

Er eier av en "dagligbil."

Noen som kan noe om dette?

Helge

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Ola Thygesen
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 5 måneder dager siden #5920 av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Bruk av LMK forsikring.
Etter 40 år med «veteranforsikring» er min konklusjon følgende:
Setningen du referere til gir klar indikasjon på hva du kan gjøre.
«Kjøretøyet skal ikke benyttes som daglig transportmiddel» betyr nettopp det; du skal ikke benytte
din MG ( som har spesialforsikring) som daglig bruksbil.
Det er også slik at du får ikke «spesialforsikring» på din MG om du ikke har en daglig bruksbil.
Jeg mener at setningen helt klart gir rom for bruk av MG´n leilighetsvis når du føler lyst til
å bruke den, men i begrenset omfatning.
Jeg tror de fleste av oss viser respekt for den tillit forsikringen gir og forsøker etter beste evne
å redusere skademulighetene slik at vi videre kan nyte godt av gunstig forsikring på vår finere kjøretøy.
Din forsikring gir deg derfor sikkert rom for å bruke MG´n til jobben på en god sommerdag.
Hva mener andre MG-eiere om tolkning av setningen ?

• Svein Kristiansen
  • Besøkende
  • Besøkende
7 år 5 måneder dager siden #5921 av Svein Kristiansen
Besvart av Svein Kristiansen i emne Bruk av LMK forsikring.
Bruksbegrensning på 5000 km. pr. år. kun familiemedlemmer, eller en som har en veteranbilforsikring fra før kan kjøre bilen, Bilen skal ikke brukes i vinterhalvåret. Har en Mg. F. 76 mod. og den har jeg forsikret som blivende klassikker og betaler kr. 1800.- pr. år med full kasko. Du må ha en dagligbil i tillegg for å få forsikret på denne måten.

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.210 sekunder
Forumløsning av: Kunena