45 års jubileum......

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
8 år 6 måneder dager siden #5423 av Halvor Asland
45 års jubileum...... opprettet av Halvor Asland
Om ikke jeg tar helt feil, er det iår 45 år siden «klubbens» første stevne ble avholdt! Gratulerer!!!

Som noen kanskje er klar over ble Norsk MG Klubbs forgjenger – Norsk MG Register – grunnlagt i 1970. Allerede den påfølgende sommeren – altså 1971 - ble det første kombinerte Årsmøte og Stevne avholdt på Kampeseter litt vest for Vinstra i Gudbrandsdalen – altså 45 år siden! Om Registerets regnskapsår var diktert av dato for Årsmøtet/Stevnet eller motsatt vet jeg ikke, men siden etableringen har NMGR/NMGK gjennomført disse stevnene medio juni.
Siden 1971 har mye skjedd. Registeret har blitt til en klubb, regnskapsåret er blitt endret til kalenderåret, Årsmøtet avholdes ikke lenger på klubbens stevne, vi arrangerer ikke lengre hastighetsløp eller full Concour d’Elegance, - men en ting har en holdt fast ved – tradisjonen med å avholde klubbens hovedstevne 2. helgen i juni +/-. For min del har dette også en praktsisk side…. Jeg har fødselsdag den 11/6 og begynner å bli lei avspillingen av fødselssangen på stevnet – nå rallyet….

På Hafjell tok arrangementskomiteen også opp en annen gammel tradisjon; Ghymkana eller ferdighetskjøring. Om det blir Ghymkana i 2017, vet jeg ikke, men erfaringene fra Hafjell burde vel tilsi at denne tradisjonen inngår som fast element i fremtidige MG Rally.
All takk til arrangementskomiteen Steinar, Berit og Erik samt alle de anonyme som jobber i kulissene. Vi gleder oss storligen til Norsk MG Rally 2017 og har allerede reservert 2. helg i juni i mange år fremover!!!

Vedlegget ble ikke funnet

Bildene er fra det nevnte stevnet på Kampesæter. Nederst til venstre får Senterleder i Follo Tore Lie overrakt hederstrofeet for totalseier (hastighetsløp+Concour d’Elegance samt Ghymkana) av en av klubbens grunnleggere – nå Æresmedlem: Bård Nielsen.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.255 sekunder
Forumløsning av: Kunena