MG i dagens Aftenposten

• Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden #4837 av Jan Emil Kristoffersen
MG i dagens Aftenposten opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Nostalgisk artikkel om de gode gamle riksveiene som ble til Europaveier. Hovedbildet synes å vise en Midget, og er det en Austin hatchback med MG styling rett bak, eller kanskje en Wolseley ? Forøvrig et antall NRF i veibanen. A, de gode gamle dager som ikke synes å være så fjerne for noen av oss..

Jan Emil

Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Mer
9 år 4 måneder dager siden #4838 av Peter Skarsjø
Besvart av Peter Skarsjø i emne MG i dagens Aftenposten
Bil nr 2 er en MG 1100 eller MG 1300. Det er, såvidt jeg vet, ingen synlige forskjeller på disse sett forfra.

"Der ute" finnes det et livlig miljø rundt "ado16", en betegnelse som brukes på alle bilmerkene basert på det samme grunndesignet. De ble solgt som Austin, Morris, Wolseley, Riley, Vanden Plas og, naturligvis, i en sprekere utgave, som MG.

Her hjemme er det ikke mange tilbake. I hvert fall ikke MG'er. Hvis vi regner kjørbare eksemplarer er det ekstra smått. Per Mügge har en og min datter og svigersønn har en. Og så er det stort sett slutt.

Hvis noen kjenner til flere må dere gjerne bidra til statistikken.

Vedlegget ble ikke funnet

• Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 4 måneder dager siden #4839 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne MG i dagens Aftenposten
Min forlengst henfarne onkel steg opp fra Auto Union totakter til MG 1300, samme fargecombo som på ditt bilde. Husker den som en hårete bil, strålte ut sportslighet og kraft, i hvertfall i forhold til fatterns Ford Consul 375 1963 modell. Den kjørte ikke fra noen.

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.268 sekunder
Forumløsning av: Kunena