- Mottatte takk 0
Registrering av importert MGB
- Odd-Arild Furunes
- Emneforfatter
- Besøkende
-
9 år 4 måneder dager siden #4830
av Odd-Arild Furunes
Registrering av importert MGB opprettet av Odd-Arild Furunes
Har for hånden en USA importert MGB 1964. Selger har ikke Title men alle andre papirer.
Mitt spørsmål kan jeg få bilen registrert uten Titel (vognkort)?
Mitt spørsmål kan jeg få bilen registrert uten Titel (vognkort)?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
9 år 4 måneder dager siden #4833
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Registrering av importert MGB
I utgangspunktet kan du ikke få bilen registrert uten Title Document, men det er gitt anledning til å søke om registrering om det kan fremlegges doumentasjon fra offentlig myndighet i USA om at bilen ikke er registrert som stjålet. Uansett er det en del mer "papirmølle" enn om du hadde hatt et Title Document.
- Erling Vølstad
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
9 år 4 måneder dager siden - 9 år 4 måneder dager siden #4842
av Erling Vølstad
Besvart av Erling Vølstad i emne Registrering av importert MGB
Hei Odd-Arild !
Der er endel stater i USA som dessverre ikke hadde title før i 1979 og jeg importerte en Volvo P1800 fra staten Georgia som ikke hadde title men alle andre papirer som exportpapirer med stempel fra exportmyndighet som også sa at bilen var godkjent for export uten heftelser. Biltilsynet kan svare deg om denne bilen hadde title fra den staten som den kommer fra.
Der er endel stater i USA som dessverre ikke hadde title før i 1979 og jeg importerte en Volvo P1800 fra staten Georgia som ikke hadde title men alle andre papirer som exportpapirer med stempel fra exportmyndighet som også sa at bilen var godkjent for export uten heftelser. Biltilsynet kan svare deg om denne bilen hadde title fra den staten som den kommer fra.
Last edit: 9 år 4 måneder dager siden by Erling Vølstad.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
9 år 4 måneder dager siden #4844
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Registrering av importert MGB
Det er også avhengig av når bilen ble importert. Jeg importerte en bil i 2005 uten Title og denne ble godtatt registrert i 2008 med begrunnelse av at den var importert før kravet om fremleggelse av Title ble innført. Følgelig kom kravet en gang mellom 2005 og 2008 uten at jeg har noen eksakt dato for når det ble innført. Men, har du ikke Title må du uansett ha annen akseptabel dokumentasjon på eierforholdet.
Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.526 sekunder