MG tur i januar!
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2383
av Kai Endre Hager
Idag var det sol, vindstille og bare veier. Så det var ingen grunn for at MG' en skulle stå stille i garasjen. Jeg tok en liten luftetur i nærområdet, og besøkte et lite verksted på gml. Mossevei som den legendariske Greger Strøm startet i sin tid . Han bygde flere racingbiler, og reparerte.for andre. Verkstedet drives idag av hans sønn. Vi i avd.Follo er så heldige at vi har fått en avtale om å benytte verkstedet til småreparasjoner, oljeskift, osv. Dette kan vi begynne med til våren, da den vanlige driften blir lagt ned.
Jeg har lenge merket at varmeapp. levde sitt eget liv
dvs. Det var ikke mulig å stille varmluften fra interior til screen eller omvendt. Det blåste bare litt overalt :oops:
Nå var det tide å undersøke saken. Ut med radioen for å komme til mekanismen bak. Det viste seg at viren som regulerer varmen, hadde løsnet fra sitt feste slik at hele kabelen beveget seg fram og tibake. Fikk festet denne, slik at kun stålviren beveget seg
og voila!!!!!! Nå kunne jeg styre varmen til enten int. Eller screen. Og det blåste faktisk mye varmere luft :evil: Så det er ikke alltid at vi kan skylde på Lucas :whistle:
Nå blir det nok garasje til våren, og en ny sesong :cheer:
MG tur i januar! opprettet av Kai Endre Hager
Vedlegget ble ikke funnet
Vedlegget ble ikke funnet
Idag var det sol, vindstille og bare veier. Så det var ingen grunn for at MG' en skulle stå stille i garasjen. Jeg tok en liten luftetur i nærområdet, og besøkte et lite verksted på gml. Mossevei som den legendariske Greger Strøm startet i sin tid . Han bygde flere racingbiler, og reparerte.for andre. Verkstedet drives idag av hans sønn. Vi i avd.Follo er så heldige at vi har fått en avtale om å benytte verkstedet til småreparasjoner, oljeskift, osv. Dette kan vi begynne med til våren, da den vanlige driften blir lagt ned.

Jeg har lenge merket at varmeapp. levde sitt eget liv
dvs. Det var ikke mulig å stille varmluften fra interior til screen eller omvendt. Det blåste bare litt overalt :oops:
Nå var det tide å undersøke saken. Ut med radioen for å komme til mekanismen bak. Det viste seg at viren som regulerer varmen, hadde løsnet fra sitt feste slik at hele kabelen beveget seg fram og tibake. Fikk festet denne, slik at kun stålviren beveget seg
og voila!!!!!! Nå kunne jeg styre varmen til enten int. Eller screen. Og det blåste faktisk mye varmere luft :evil: Så det er ikke alltid at vi kan skylde på Lucas :whistle:
Nå blir det nok garasje til våren, og en ny sesong :cheer:
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Frank Rygh
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2384
av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne MG tur i januar!
Hei
Hyggelig å lese om andre som også er ute å kjører MG
Var selv ute i dag og kjørte flere mil i den deilige sola
Tok desverre ikke bilder, men ser jeg skal gjøre det neste gang
Dog min er med fast tak da
Hyggelig å lese om andre som også er ute å kjører MG
Var selv ute i dag og kjørte flere mil i den deilige sola
Tok desverre ikke bilder, men ser jeg skal gjøre det neste gang

Dog min er med fast tak da

- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2385
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne MG tur i januar!
Glemte å nevne at jeg faktisk møtte en sort MGA på turen idag. Så vi er flere som tar våren på forskudd

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.184 sekunder