Englandsbåten
- Knut H. Ødegaard
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2536
av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne Englandsbåten
Det er nok det, dessverre. Vi hadde store planer for i år, men venter til neste år...
driveeuropenews.com/2014/01/16/thursday/
driveeuropenews.com/2014/01/16/thursday/
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Gisle Gunset
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2537
av Gisle Gunset
Besvart av Gisle Gunset i emne Englandsbåten
Dessverre Tore det er ingen ny fergeforbindelse våren 2014. Jeg så tidligere i januar en omtale med ny rute til England, med bilde av en DFDS ferge. Ringte og snakket med flere i dette selskapet som kom til at bilde av en av deres ferger var feilaktig brukt. Omtalte fergeselskap (Norwegian Seaways)kunne opplyse at NRK Rogaland og noen aviser har feilaktig brukt ordet "skal" i stedet for "KAN" Det jobbes med saken men trolig ingen fergeforbindelse før tidligst neste år.
Nærmeste fergeavgang er som dere sikkert er kjent med Esbjerg-Harwich, da er mitt valg å kjøre hele veien.
Nærmeste fergeavgang er som dere sikkert er kjent med Esbjerg-Harwich, da er mitt valg å kjøre hele veien.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Tore Lie
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2538
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne Englandsbåten
Jeg er ikke veldig overrasket, ser problemene med å få tilstrekkelig trafikkgrunnlag for helårsdrift av en ferge når flybilletten til England koster omtrent ingenting. Men vi slutter jo aldri å håpe!
Vi kjørte Larvik-Hirtshals-Esbjerg-Harwich i 2012. Det går jo rimelig greit, i hvert fall når du skal til Syd- eller Midt-England. Men når målet er Nord-England eller Skottland blir det veldig mye transport før du kommer frem.
Da blir vel løsningen å bruke en uke mer, og så nyte hele reisen
Vi kjørte Larvik-Hirtshals-Esbjerg-Harwich i 2012. Det går jo rimelig greit, i hvert fall når du skal til Syd- eller Midt-England. Men når målet er Nord-England eller Skottland blir det veldig mye transport før du kommer frem.
Da blir vel løsningen å bruke en uke mer, og så nyte hele reisen

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Gisle Gunset
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2539
av Gisle Gunset
Besvart av Gisle Gunset i emne Englandsbåten
Ja når været er bra kan en uke ekstra være hyggelig. Planlegger en tur til Portsmouth i mai, vurderer Kilefergen ifra Oslo var kr 30,- billigere enn Gøteborg. Nå ser jeg at de har justert ned prisen ifra Gøteborg som nå er et godt alternativ.
Min plan er ettermiddagstur til Gøteborg, ferge på natten til Kil, pen kjøring til en overnatting noe før Calais, DFDS ferge Calais til Dover.
Er det noen som har andre forslag hører jeg gjerne ifra dere.
Min plan er ettermiddagstur til Gøteborg, ferge på natten til Kil, pen kjøring til en overnatting noe før Calais, DFDS ferge Calais til Dover.
Er det noen som har andre forslag hører jeg gjerne ifra dere.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden #2540
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Englandsbåten
Hei
DFDS/TorLine har jo forbindelse Brevik-Immingham. Den er primært for kontainere/lastebiler, men de har visstnok 10 lugarer.
Prisene? t/r ca 7000,-, men da er måltider inkludert. Denne fergen går også på økonomifart, så beregn over 1 døgn på overfarten.
Prisene ligger ikke tilgjengelig, så man må ringe eller maile for å få prisen. Dette kan likevel være et alternativ til Larvik-Esbjerg-Harwich..
freight.dfdsseaways.com/dfds_ferries/nor...k_immingham_ferries/
mvh
halvor
DFDS/TorLine har jo forbindelse Brevik-Immingham. Den er primært for kontainere/lastebiler, men de har visstnok 10 lugarer.
Prisene? t/r ca 7000,-, men da er måltider inkludert. Denne fergen går også på økonomifart, så beregn over 1 døgn på overfarten.
Prisene ligger ikke tilgjengelig, så man må ringe eller maile for å få prisen. Dette kan likevel være et alternativ til Larvik-Esbjerg-Harwich..
freight.dfdsseaways.com/dfds_ferries/nor...k_immingham_ferries/
mvh
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
11 år 4 måneder dager siden - 11 år 4 måneder dager siden #2541
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Englandsbåten
Hei,
Pr. i dag finnes, som det er skrevet over her, egentlig kun to måter:
- ColorLine-StenaLine-FjordLine-DFDS til Danmark og så kjøre til Esbjerg.
Derfra DFDS til Harwich, nord-øst for London.
- DFDS ro-ro skip fra Brevik til Immingham eller Gøteborg til Immingham eller Tilbury.
DFDS ro-ro skipene tar maks 12 passasjerer, men kun 6 kan man forhåndsbestille lang tid i forveien. Prisen var i fjor 9.500,- for en bil og to voksne t/r. Da inngår all mat.
Skipene er store, omtrent som en Danmarksbåt, de er bygget i perioden 2004-2009.
Vær klar over at de fleste ankomst og avgangstider er på natt eller tidlig morgen.
Regner man på det så er det mer gunstig å reise via Brevik, enn via Danmark om en skal nord for Birmingham. Skal en sør for Birmingham kan det være like greit å reise via DK.
Vi har reist på mange Englandsturer og med grupper på 4-21 biler. Skal en ha med seg mange biler over er nok veien via Danmark nødvendig å bruke. Den er ikke spesielt spennende, ca. 30 mil i transportkjøring på danske veier løfter ikke pulsen nevneverdig.
Er en alene eller ikke mange i følge, og skal fra Peak District eller videre nordover er det helt klart at det er mye spart i tid og penger å reise til Immingham. Scotland er også lett tilgjengelig fra Immingham.
Vi reiser til Scotland i juni og da er valget klart; vi reiser Brevik-Immingham.
Pr. i dag finnes, som det er skrevet over her, egentlig kun to måter:
- ColorLine-StenaLine-FjordLine-DFDS til Danmark og så kjøre til Esbjerg.
Derfra DFDS til Harwich, nord-øst for London.
- DFDS ro-ro skip fra Brevik til Immingham eller Gøteborg til Immingham eller Tilbury.
DFDS ro-ro skipene tar maks 12 passasjerer, men kun 6 kan man forhåndsbestille lang tid i forveien. Prisen var i fjor 9.500,- for en bil og to voksne t/r. Da inngår all mat.
Skipene er store, omtrent som en Danmarksbåt, de er bygget i perioden 2004-2009.
Vær klar over at de fleste ankomst og avgangstider er på natt eller tidlig morgen.
Regner man på det så er det mer gunstig å reise via Brevik, enn via Danmark om en skal nord for Birmingham. Skal en sør for Birmingham kan det være like greit å reise via DK.
Vi har reist på mange Englandsturer og med grupper på 4-21 biler. Skal en ha med seg mange biler over er nok veien via Danmark nødvendig å bruke. Den er ikke spesielt spennende, ca. 30 mil i transportkjøring på danske veier løfter ikke pulsen nevneverdig.
Er en alene eller ikke mange i følge, og skal fra Peak District eller videre nordover er det helt klart at det er mye spart i tid og penger å reise til Immingham. Scotland er også lett tilgjengelig fra Immingham.
Vi reiser til Scotland i juni og da er valget klart; vi reiser Brevik-Immingham.




Last edit: 11 år 4 måneder dager siden by Steinar Braaten.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.261 sekunder