DÅRLIG KVALITET PÅ NYE DELER

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1636 av Halvor Asland
DÅRLIG KVALITET PÅ NYE DELER opprettet av Halvor Asland
Hei

Jeg har med stor interesse fulgt diskusjonen HER vedrørende dårlig kvalitet på nye deler til våre MG'er. Dette er ikke bare et voksende problem for norske eiere, men også for hele "MG-bevegelsen". Derfor ble dette punkt diskutert under sist MGCC European Conference i Oslo før jul ifjor. Dette til tross, jeg ser lite resultater til nå.

Når har ikke jeg vært berørt, så jeg har ikke hatt grunn til å gjøre noe, inntil idag!!!! Da jeg tok ut motoren fra min'77 MGB, la jeg merke til at motoren hellet litt til styrbord. Mine anelser ble bekreftet - gummien i motorfestet var gått i oppløsning. Dermed er det enkelt å forklare hvorfor eksosmanifolden tok inni karosseriet ved hard aksellerasjon. Motorfestet ble byttet til nytt ifjor / 1000 km siden og burde holdt betydelig lengre!!

Vedlegget ble ikke funnet

Derfor - i fly forba...e - har jeg begynt å skrive et brev til de store deleleverandørene hvor jeg utber meg svar på problemstillingen. Vel var Lucas en kilde til plage, men størrelsesorden vi ser idag, har en helt annen dimensjon!! Det er ikke lengre bare et spørsmål om irritasjon - det er et spørsmål om pålitelighet - eller: kommer jeg fram til mitt bestemmelsessted eller ikke!!!

Om brevet går i mitt navn eller klubbens navn, spiller ingen rolle for meg. Alle de Europeiske klubbene i tillegg til moderklubben, sentrale blader, etc., vil få kopi og min anbefaling et at om ikke delekvaliteten blir bedre,bør vi anmode MG-eiere om å starte en boikott av noen utvalgte leverandører. Hvem vi bør handle fra og hvem vi bør boikotte, kan vel publiseres på disse sider, samt via vårt klubb-blad. Så gjenstår det å se om klubbens medlemmer vil være lojale til dette utspill eller ikke....

med octagonale hilsner

halvor asland
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Frank Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1637 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne DÅRLIG KVALITET PÅ NYE DELER
Hei Halvor
Som du vet er jeg også meget engasjert i dette triste faktum du her påpeker.
De av dere som har fulgt tilsvarende tråd startet her på siden tidligere, vet at dette er på vei til å bli et omfattende og alvorlig problem.
USA er det største konsumer landet på MG gjennom tidene, og følgelig også det største ettermarkeds landet. I USA har dette problemet vært kjent lenger en det har vært her, med det resultat at de faktisk har begynt å produsere flere og flere deler selv.
Grillen til MG A modellen ble etter manges mening selve symbolet og et sterkt teknisk vitne på at det virkelig hadde slått feil med Kina produksjon.
Nye griller passet rett og slett ikke inn i det hele tatt og det på biler som var helt rette og aldri hadde vært krasjet.
Selv har jeg i det siste opplevd flere Kinesiske "Gremlins" i det siste en det jeg setter pris på.
Nå denne uka har blinklysbryteren min som var 1 år gammel streiket, men nok om det.

Viktigere er det med krystallklar tale til leverandører og dermed produsenter at dette faktisk er helt uakseptabelt.
Våre gamle biler vil trenge nye deler i årene som kommer og det vil kunne være direkte livsfarlig dersom essensielle forstillingsdeler blir laget etter samme elendige kvalitetskrav som både motorfester og griller har vært utsatt for.
Norsk MG klubb bør ha dette som agenda og reagere promte ovenfor de aktuelle leverandører nå!

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden - 11 år 10 måneder dager siden #1638 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne DÅRLIG KVALITET PÅ NYE DELER
Hei Frank

Jeg hadde regnet med støtte fra deg!!!!!!!!!!!!!

Jeg vil lage et forslag til brev og anmode Styret om å sende det ut. Om en også kopierer div. motor bladet, kan muligens denne sake få litt publisitet, for vi er jo ikke alene.....

:evil:

Jeg vil samtidig oppfordre andre medlemmer om å sende inn bilder eller beskrivelser på problemer de ha hatt, slik at vi kan underbygge vår påstand med facts!!!

halvor
Last edit: 11 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.

• Thor Sørensen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1641 av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne DÅRLIG KVALITET PÅ NYE DELER
Det er godt at det begynner å røre seg i klubben når det gjelder dårlig kvalitet på deler til våre biler. Har hatt et innlegg for noen årsiden i MG Magasinet om akkurat dette. Den gang så var det speilene som var av elendig forfatning etter et års bruk.

tok konsekvensen av det å oppsøkte andre produsenter og fant TEX i England som faktisk produserer speil selv, og av en super kvalitet! Som nevnt så lager MOSS i USA mer og mer i sitt egen hjemmland deler fordi de vil ha kvalitet.
Tror folk gjerne vil ha bedre kvalitet og betale for det.

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1642 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne DÅRLIG KVALITET PÅ NYE DELER
.... så enig Thor...

halvor

• Frank Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 10 måneder dager siden #1643 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne DÅRLIG KVALITET PÅ NYE DELER
Det er jo oppdragsgiver ( feks Moss) som må være ansvarlige for å kontrollere at de nye deler de får reprodusert faktisk passer og at de ligger innenfor normer og krav til mål og kvalitet.
Når jeg reklamerte på min aluminiumsradiator måtte jeg til slutt snakke med minst et besluttningsnivå høyere en de som sitter på kundesupport for å bli hørt.
Jeg ble ikke imponert da vedkommende sa at de stadig måtte korrigere sine produsenter da de enkelte ganger nærmest gjorde litt slik de ville...
Kjenner til andre bransjer som faktisk har måttet flytte deler av sin produksjon til Taiwan da det etter sigende er litt mer likt Japan på kvalitet.
Delene vil jo bli litt dyrere, men det tror jeg går fint med tanke på de konturer vi nå allerede ser.
Når de respektive klubber med sine medlemmer står bak et felles krav til bedre kvalitet bør det skje noe, hvis ikke vil enkelte leverandører være borte i løpet av noen få år...

Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.307 sekunder
Forumløsning av: Kunena