Aldersgrense for medlemsskap i NMGK
- Thor Sørensen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1611
av Thor Sørensen
Aldersgrense for medlemsskap i NMGK opprettet av Thor Sørensen
Dette er en fin årsmøtesak, men kan diskuteres allerede nå her på forumet.
Hvorfor skal det som under §4 i vedtektene være 18 årsgrense for medlemsskap?
I og med at MG klubbene ute i europa ofte har egne barnesider i magasinet og på nett, og at klubbene ønsker yngre rekrutering, så burde NMGK ha en langt yngre aldersgrense for medlemskap. Tidligere man fanger interesse jo bedre?
Bare en tanke.
Hvorfor skal det som under §4 i vedtektene være 18 årsgrense for medlemsskap?
I og med at MG klubbene ute i europa ofte har egne barnesider i magasinet og på nett, og at klubbene ønsker yngre rekrutering, så burde NMGK ha en langt yngre aldersgrense for medlemskap. Tidligere man fanger interesse jo bedre?
Bare en tanke.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1612
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Aldersgrense for medlemsskap i NMGK
Godt poeng Thor
Slik jeg ser det, er dette jus og i så måte kan jeg ikke si hva loven sier, men jeg kan si noe om hvorfor denne aldersgrensen er kommet inn.
I Norge er myndighetsalderen 18 år. Slik tanken har vært, så må medlemmer under 18 år registreres som et Familiemedlem til et Hovedmedlem. Normalt vil foreldrene stå ansvarlig for forpliktelser som et barn gjør og følgelig kan klubben få problemer om en ikke myndig person er medlem.
Igjen - godt poeng Thor. Kanskje vi burde fått en jurist til å utdype dette for evt. å endre Vedtektene.
mvh
halvor
Slik jeg ser det, er dette jus og i så måte kan jeg ikke si hva loven sier, men jeg kan si noe om hvorfor denne aldersgrensen er kommet inn.
I Norge er myndighetsalderen 18 år. Slik tanken har vært, så må medlemmer under 18 år registreres som et Familiemedlem til et Hovedmedlem. Normalt vil foreldrene stå ansvarlig for forpliktelser som et barn gjør og følgelig kan klubben få problemer om en ikke myndig person er medlem.
Igjen - godt poeng Thor. Kanskje vi burde fått en jurist til å utdype dette for evt. å endre Vedtektene.
mvh
halvor
- Thor Sørensen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1613
av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Aldersgrense for medlemsskap i NMGK
Ja jeg ser den utfordringen, kanskje som du sier få noen til å undersøke det juridiske og hvordan man løser det i andre klubber?
- Thor Sørensen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1614
av Thor Sørensen
Besvart av Thor Sørensen i emne Aldersgrense for medlemsskap i NMGK
Slik jeg har oppfattet det på andre sider for barn på nett, så må man ha samtykke fra en bemyndighetsperson for å opprette medlemsskap, ligger vel noe der?
Tror det er et poeng at personer under 18 kan ha sitt egent medlemsskap istedet for familiemedlemsskap, mer atraktivt da.
Tror det er et poeng at personer under 18 kan ha sitt egent medlemsskap istedet for familiemedlemsskap, mer atraktivt da.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1615
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Aldersgrense for medlemsskap i NMGK
..., men da må de ha skriftlig samtykke fra foresatt ( normalt foreldre ).
mvh
halvor
mvh
halvor
- Harald Heffling
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1617
av Harald Heffling
Besvart av Harald Heffling i emne Aldersgrense for medlemsskap i NMGK
Noen klubber,feks. Norsk Motor Klubb (NMK),har juniormedlemskap frem til året man fyller 17 og senior fra fylte 18.Juniorer har en litt lavere kontingent,det har forøvrig pensjonister også.
Mvh.
Harald
Mvh.
Harald
Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.203 sekunder