Nytt medlem i Bergen
- Øistein Nilsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1439
av Øistein Nilsen
Nytt medlem i Bergen opprettet av Øistein Nilsen
Mitt navn er Øistein, jeg bor i Åsane utenfor Bergen.
Jeg kjøpte min MG F 1997 modell BRG i mars 2010, da var bilen gått ca 156 000 nå viser den 166 500 så den er ikke mye brukt på tiden jeg har eid den.
Om jeg hadde vist hvor mye som måtte gjøres med bilen hadde jeg vel ikke kjøpt den, men den må jo settes i riktig stand når jeg førs har fått den i hus.
Først måtte jeg skifte klutsj, så alt ut av bremser med calippere og bremse rør.
Videre måtte jeg skifte "wishbone" etter at en av kingbolttene brak av under en kjøre tur.
Ny soft top med glass rute med varmekabler har den også fått.
Ny T-bar med høyttaler er også kommet på plass, så jeg har en T-bar med vindaviser liggende om noen vil kjøpe den rimelig.
Er begynt å fikse små bulker etc, så for tiden er den noe "flekkete" men det blir også løst med tiden. Tenkte å "sprøyte" den med Plasti Dip, om dere vet hva det er. Da blir den matt svart.
Jeg er medlem av et forum for MG F / TF i England som har vært til meget stor hjelp, og har store forventninger av dette forum også, men jeg vet at det finnes mye kompetanse på MG med K-motor her i landet også.
Jeg ser at det skal være et MG F / TF treff om ikke lenge, dere for ha lykke til og ta mye bilder på turen.
Gleder meg til å utveksle erfaringer på godt og vont med dere
Jeg kjøpte min MG F 1997 modell BRG i mars 2010, da var bilen gått ca 156 000 nå viser den 166 500 så den er ikke mye brukt på tiden jeg har eid den.
Om jeg hadde vist hvor mye som måtte gjøres med bilen hadde jeg vel ikke kjøpt den, men den må jo settes i riktig stand når jeg førs har fått den i hus.
Først måtte jeg skifte klutsj, så alt ut av bremser med calippere og bremse rør.
Videre måtte jeg skifte "wishbone" etter at en av kingbolttene brak av under en kjøre tur.
Ny soft top med glass rute med varmekabler har den også fått.
Ny T-bar med høyttaler er også kommet på plass, så jeg har en T-bar med vindaviser liggende om noen vil kjøpe den rimelig.
Er begynt å fikse små bulker etc, så for tiden er den noe "flekkete" men det blir også løst med tiden. Tenkte å "sprøyte" den med Plasti Dip, om dere vet hva det er. Da blir den matt svart.
Jeg er medlem av et forum for MG F / TF i England som har vært til meget stor hjelp, og har store forventninger av dette forum også, men jeg vet at det finnes mye kompetanse på MG med K-motor her i landet også.
Jeg ser at det skal være et MG F / TF treff om ikke lenge, dere for ha lykke til og ta mye bilder på turen.
Gleder meg til å utveksle erfaringer på godt og vont med dere

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
11 år 10 måneder dager siden #1451
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Nytt medlem i Bergen
Ja arbeidsledig har du ikke vært! Vi får håpe bilen går bra fremover og at du får mye glede av den.
En F i Plasti-Dip er jo en kul greie, det har vi neppe sett her på berget før.
Når den er ferdig må du legge ut bilde av den!
Fortsatt god sommer!
Og så skal vi love å kose oss på Landstreffet på Torpomoen om få uker.
Bilder og omtale kommer selvsagt!
En F i Plasti-Dip er jo en kul greie, det har vi neppe sett her på berget før.
Når den er ferdig må du legge ut bilde av den!
Fortsatt god sommer!
Og så skal vi love å kose oss på Landstreffet på Torpomoen om få uker.
Bilder og omtale kommer selvsagt!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS
Tid til å lage siden: 0.183 sekunder