Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

Bensinpumpe MGBGT

• Ingvild Sjødin
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #757 av Ingvild Sjødin
Bensinpumpe MGBGT opprettet av Ingvild Sjødin
Jeg vurderer å flytte bensinpumpa på fruens GT. - Siden jeg er ny som "servicemann" på MG er det fint om noen kan gi en beskrivelse av hvordan jeg bør gjøre jobben! :cheer:

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Bjørn Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #758 av Bjørn Rygh
Besvart av Bjørn Rygh i emne Sv: Bensinpumpe MGBGT
Hei det er greit og montere ny pumpe der den gamle står .Biltema har en veldig bra pumpe til under halv pri av denn orginale jeg har brukt denn i minst 10 år uten problemer dele nr 52-3228 i katalogen er det noe du lurer på kann jeg treffes på telf 90010705 MVH Bjørn

• Per Mügge
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #763 av Per Mügge
Besvart av Per Mügge i emne Sv: Bensinpumpe MGBGT
Om du ønsker å flytte bensinpumpa fra der den originalt er plassert, er den tomme batteriboksen et passende sted. Det forutsetter at du har ett 12 volt batteri og ikke to 6 volt batterier.
Benytt den boksen som er nærmest det gamle pumpefestet. Er det der batteriet står, flytt dette til den andre boksen. Så er det bare å tilpasse bensinslanger og elektriske ledninger. Litt info finner du her:

gormlessracing.blogspot.no/2012/03/fuel-...ocation-program.html

Ved å flytte bensinpumpa til den tomme batteriboksen, kommer du lettere til den om feil skulle oppstå. Den nåværende plasseringen er temmelig ”knotete” å komme til.
Den bensinpumpa som Bjørn beskriver er helt utmerket og den er lett å montere i batteriboksen. Ha gjerne en reservepumpe i bilen. Blir det feil med bensinpumpa, blir du stående!

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #764 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Sv: Bensinpumpe MGBGT
Hei

Om du kjøper en original Lucas pumpe, pass på så du får riktig pumpe. Noen av disse er såkalte sugepumper, dvs. de kan plasseres over bensintanken, mens andre må plasseres på høyde med tanken. I tillegg - kjøp en med elektroniske stifter!!!

mvh
halvor

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
12 år 2 måneder dager siden #766 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Sv: Bensinpumpe MGBGT
Ikke for å være pirkete Halvor (eller kanskje nettopp derfor :) ) Du mener vel SU og ikke Lucas ??

Kjell

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.197 sekunder
Forumløsning av: Kunena