- Mottatte takk 0
Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
Girkasse og Overdrive Olje
- John Lewis Solberg
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
1 år 1 uke dager siden #6420
av John Lewis Solberg
Girkasse og Overdrive Olje opprettet av John Lewis Solberg
Hey, sjapp spørsmål... Who uses What? Workshop manual til haynes spesifiserer same olje som motor (20W/50), på nettsisder til Moss UK så selger de noe annet, blandet mening på internet forums... øgså dette er litt wild west for meg. Jeg kan selfogelig forholder meg til Haynes Workshop Manual men samtidig hvis det finnes en bedre alternativ eller noe det flest MGB gutter her i Norge bruker så gjerne en heads up her også... må bytte rear seal på girkasse også diverse pakkninger (girkasse/overdrive), samtidig ny filter overdrive, ny ojle skal inne girkasse/overdrive og samtidig bytte jeg ojle i diffen (differential rear axle). Mechanically i know how to fix stuff but its just finding out what the best materials are... MVH Johno
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- AdminPS
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
11 måneder 1 dag dager siden #6431
av AdminPS
Besvart av AdminPS i emne Girkasse og Overdrive Olje
Hei John, du har vel funnet ut av dette selv, også. Beklager mangel på svar - det skyldes at forumet nylig har startet opp igjen etter en nede-periode.
Riktig olje til MGB gearbox er 20w-50 mineralolje.
Til bakakselen er det SAE 80W-90. Jeg mener det er GL-3 eller 4 som er riktig spesifikasjon til denne.
Riktig olje til MGB gearbox er 20w-50 mineralolje.
Til bakakselen er det SAE 80W-90. Jeg mener det er GL-3 eller 4 som er riktig spesifikasjon til denne.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.189 sekunder