- Mottatte takk 0
Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
Starter ikke med ny Distributor, 45D4
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
8 år 4 måneder dager siden #5524
av Christopher Konings
Starter ikke med ny Distributor, 45D4 opprettet av Christopher Konings
Har satt inn en ny fordeler i min MGB GT 1967(positiv jord). Fordeleren får strøm, men det ser ikke ut til å komme noen gnist.. noen ide om hvor feilen kan være?
Har satt inn denne fordeleren: www.moss-europe.co.uk/distributor-45d4-l...610-new-13h9694.html
Kan det ha noe å si at bilen har positiv jord?
Har satt inn denne fordeleren: www.moss-europe.co.uk/distributor-45d4-l...610-new-13h9694.html
Kan det ha noe å si at bilen har positiv jord?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5525
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Starter ikke med ny Distributor, 45D4
Positiv eller negativ jord spiller ingen rolle i denne forbindelse. Sjekk stifteåpningen og se om denne er korrekt. Hvis korrekt lukk stiftene med en liten papirbit i mellom som du så trekker ut. Det hender stiftene er innsatt med fett for å hindre korrosjon og jeg har vært borte i at dette fettbelegget er nok til å ikke slippe strøm gjennom. Når du først skulle skifte til ny fordeler burde du vurdert en helelektronisk som f.eks. 123 da disse ikke har stifter eller kondensatorer. To feilkilder mindre.
- Atle Grimstad
- Besøkende
-
8 år 4 måneder dager siden #5526
av Atle Grimstad
Besvart av Atle Grimstad i emne Starter ikke med ny Distributor, 45D4
Kontroler også fordelerlokket og se at kontaktpunktet i mitten er ok. Det har også vært problem med at det har vært brudd i lederen inne i rotoren. Dette vil du ikke kunne se. Har du en annen rotor prøv med å bytte den ut, for å teste om det er der feilen ligger.
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
8 år 4 måneder dager siden #5527
av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne Starter ikke med ny Distributor, 45D4
Takk for svar dere! Var litt for trangt budsjett denne gangen til elektronisk fordeler :pinch:
- Mark Ratcliff
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden - 8 år 3 måneder dager siden #5530
av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne Starter ikke med ny Distributor, 45D4
Du kan bytte ut både stifter og kondensatoren med en elektronisk modul. Accuspark er ca 300kr andre er betydelig dyrere.
Nye kondensatorer kan være dårlig fra esken. Hvis du har en gammel en, prøv det.
Nye kondensatorer kan være dårlig fra esken. Hvis du har en gammel en, prøv det.
Last edit: 8 år 3 måneder dager siden by Mark Ratcliff.
- Christopher Konings
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
8 år 3 måneder dager siden #5532
av Christopher Konings
Besvart av Christopher Konings i emne Starter ikke med ny Distributor, 45D4
Da har jeg prøvd alt som ble nevnt her hittil, men fortsatt starter den ikke med den nye fordeleren selv om jeg har både gnist og bensin.
Prøvde også å sette på den gamle fordelen siden den gikk relativt bra rett før jeg byttet den ut med den nye. Renset også tenn pluggene rett før det, og de var rimelig druknet i bensin etter alle start forsøkene. Da startet den såvidt, men gikk ikke på alle sylindrene og økte ikke turtallet selv om jeg ga full gass.
opplevde også mange ganger at forgasserne freste ut en liten bensin sky når motoren ikke tenner. (luftfiltrene er tatt av).
Noen ide om hvor jeg burde fortsette å feilsøke?
Prøvde også å sette på den gamle fordelen siden den gikk relativt bra rett før jeg byttet den ut med den nye. Renset også tenn pluggene rett før det, og de var rimelig druknet i bensin etter alle start forsøkene. Da startet den såvidt, men gikk ikke på alle sylindrene og økte ikke turtallet selv om jeg ga full gass.
opplevde også mange ganger at forgasserne freste ut en liten bensin sky når motoren ikke tenner. (luftfiltrene er tatt av).
Noen ide om hvor jeg burde fortsette å feilsøke?

Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.266 sekunder