Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

Innvendig motorvask?

• Bent Abrahamsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 9 måneder dager siden #4486 av Bent Abrahamsen
Innvendig motorvask? opprettet av Bent Abrahamsen
Hei.
Av en kollega har jeg blitt anbefalt et produkt QMI, innvendig motorvask som et vidundermiddel. Dette skal rense motoren for sot og avleiringer og kanskje bedre kompresjon. Jeg tenker at det sikkert er sot og avleiringer både i stempelringspor og andre steder. Etter denne innvendige motorvasken burde jeg fylle på QMI oljetilsettning i form av teflon. Jeg er litt skeptisk da jeg synes motoren i min MGA går greit med en god klassisk olje, men hva gjør man ikke for at "kjæledyret" skal ha det bra?
Noen som har erfaringer eller synpunkter på innvendig motorvask og teflonbehandling? På forhånd takk.
Hilsen Bent

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 9 måneder dager siden #4487 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Innvendig motorvask?
Hei Bent

La det være helt klart: JEG HAR ALDRI PRØVD STOFFET!!!!, men jeg er veldig skeptisk!!

HVORFOR? Om du føler deg bra og ikke har tegn på noen sykdom, hvorfor skal du da tarmskyldes, settes på klyster, proppes i piller som skal være gode for deg.... Nei - jeg er nettopp redd for du i prosessen får oljelekkasjer, en smøreolje med øket nivå av forurensning i lengre tid før alt igjen er rent, at deler som har funnet seg et samliv, nå begynner å gnisse på hverandre..... Husk at dagens motorer går på betydelig bedre drivstoff enn i sine HE-days, på mye bedre smøreoljer, etc.

KORT SAGT: En motor som har tilpasset seg et liv med avleiringer og sot - LA DET FORTSETTE SLIK!!

Skulle du likevel velge å gjennom en slik tarmskylding, er jeg svært interessert i å høre resultatet. Uansett - helt rent blir det aldri. Til det kreves det normalt stoffer som IKKE er forenelige med motorens indre deler som hvitmetall og aluminium.

mvh
halvor :unsure:

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.192 sekunder
Forumløsning av: Kunena