Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

RETTE BAKER FOR SMED...

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 10 måneder dager siden - 9 år 10 måneder dager siden #4452 av Halvor Asland
RETTE BAKER FOR SMED... opprettet av Halvor Asland
Johan Herman Wessel skrev i 1777 om Bakeren og Smeden. Smeden hadde forbrutt seg og skulle etter loven henrettes, men da byen bare hadde én smed, men to bakere, ble en av de siste tatt i stedet, med andre ord - straffe en uskyldig for det en annen har gjort

Jeg fant følgende melding på Facebooksiden til en konkurrerende MG klubb i Norge:

Vedlegget ble ikke funnet

Her føler jeg redaktøren .... retter baker for smed når han her anbefales sine medlemmer å kjøpe dyrere og bedre bensinfilter!!!!!!!!!!

Etter min mening har bensinfilteret gjort akkurat det den skulle; å fjerne partikler i bensinen og hindre dette i å komme til forgasseren. Istedenfor å anbefale sine medlemmer å rengjøre evt. skifte bensintanken for rust og forurensninger, gir en bensinfilteret skylden!!

Nei - behold bensinfilteret!!!! Gjør noe med kilden for driten!!!!!!!!! Det er min anbefaling til Norsk MG Klubb sine medlemmer.

mvh
Halvor
Last edit: 9 år 10 måneder dager siden by Halvor Asland.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 9 måneder dager siden - 9 år 9 måneder dager siden #4464 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne RETTE BAKER FOR SMED...
Hei

Det kan virke som om medlemmer i Norwegian MG Drivers Club følger råd fra Norsk MG Klubb. Anbefalingen fra redaktøren av deres Facebook-side er nå fjernet....

Tror ikke jeg biter for høyt når jeg påstår at den norske ekspertisen på MG generelt, ligger i Norsk MG Klubb!!! En ikke uvesentlig grunn for å være medlem i Norsk MG Klubb! Feilaktige råd kan kan i beste fall være irriterende og i verste fall farlige................

h
Last edit: 9 år 9 måneder dager siden by Halvor Asland.

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 9 måneder dager siden - 9 år 9 måneder dager siden #4473 av Halvor Asland
Hei

Dette nærmer seg parodi...

I følge en konkurrerende MG-klubb, er et blankt bensinfilter bedre enn ett i plast!!! Skulle likt å se det tekniske underlaget for hans konklusjoner!!!

Vedlegget ble ikke funnet

Samtidig skjønner ikke redaktøren hvorfor bensinfilteret blir så skittent når tanken er overhalt????....særlig utvendig!!!

Nei - et skittent bensinfilter har sin bakgrunn i kun en ting - dårlig rengjort - eller sterkt korrodert bensintank!!!!!! Å "overhale" bensintanken utvendig har etter min erfaring svært begrenset effekt på skitten bensin!!

Som jeg har sagt før - Feilaktige råd kan i beste fall være irriterende og i verste fall farlige................
Last edit: 9 år 9 måneder dager siden by Halvor Asland.

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
9 år 9 måneder dager siden #4475 av Halvor Asland
Hei

Jeg var innom MGOC igår og der hadde de begge filtertypene som beskrevet av NMGDC. Det "bra filteret" ..... er et sintrert filter, mens det "dårlige" består av en tekstil/papir-duk.

Fra nå av vil jeg utelukkende anbefale det "dårlige"!!!! Et sintrert filterelement, vil ha stor variasjon i hullstørrelsen samt at overflaten er svært liten. Det "dårlige" filteret har stooooor overflate og er laget etter de samme prinsippene som hydraulikk- og oljefiltere. Det betyr at du har kontroll over filteringsgraden.

Eneste fordel med det sintrerte filteret, er at det kan rengjøres, men hvorfor det når det "dårlige" engangsfilteret er overlegent best???

B)

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.182 sekunder
Forumløsning av: Kunena