Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

karosseriskade reparasjon MGB

• Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 måned dager siden #4220 av Jan Emil Kristoffersen
karosseriskade reparasjon MGB opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Min nydelige BRG 1964 Mk1 MGB fikk en medtrafikant i bakenden i dag. B-en satte ny pers i stille lengde, ca en halv meter, og jeg er glad for nakkestøtte og belter i min nye MGb, innkjøpt forrige helg. Verre er det at en fantastisk karosserijobb fra forrige eier nå er stygt herpet i hekken, støtfanger og fester bøyd, karosseriplate under koffertlokk trykket inn. Exhaustanlegg/bensintank synes å ha sloppet fra det uten skade - tror jeg. Den ulykkelige bilist som traff meg var veldig lei seg, og skyldspørsmålet er definitivt avklart.

Men; hvem i Oslo kan gjøre en proff og relativt rask jobb her , trolig bare noe plateretting og filler og deretter fin ny lakk med kjent kode. Og så er nok støtfanger og braketter bak moden for utskiftning. Mener det er er noe i Alnabruområdet?

Takk for gode råd- jeg er virkelig lei meg akkurat nå.

mvh

Jan Emil
90797151

Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 måned dager siden #4221 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne karosseriskade reparasjon MGB
Hei Jan Emil,

dette var da veldig uheldig! :(
Jeg samarbeider med Bilskade og Lakk A/S tvers over gaten for meg her på Alnabru. De er et at Norges mest anerkjente oppretterverksteder blandt forsikringsbransjen og jeg har hatt flere MG'er hos de. Faktisk har de en ny MGB med frontskade som skal leveres til de i morgen, men de kan helt sikkert ta din også. Om du kunne vært hos meg kl. 10.15 i morgen kan vi få de til å ta en takst og finne ut hva som trengs av deler. Om det er noe som ikke finnes på lager har jeg en sending som går fra England i morgen og vi kan da få det med der. En mulighet for at du kan ha bilen på veien igjen mot slutten av neste uke om alt går "på skinner"

• Raymond Wardenær
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 måned dager siden #4222 av Raymond Wardenær
Besvart av Raymond Wardenær i emne karosseriskade reparasjon MGB
Veldig trist at slikt skjer med en "ny" bil, mnen som Kjell sier, om en uke kan alt være i orden igjen! Lykke til med prossessen!

• Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 måned dager siden #4223 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne karosseriskade reparasjon MGB
Takk for vennlige ord fra dere begge!

Kjell; Jeg har mulighet til å stikke fra og kommer til deg i morgen kl. 10.15. Det hadde vært fantastisk å få fixet dette raskt. Sårene i sjelen vil også leges raskere da!

Skaden er allerede meldt LMK-forsikringen/Watercircle pr mail slik at de også vil være inne i saken i morgen tidlig.

Etter snart 50 år med gamle kjøretøy av alle slag er dette første gang at jeg er i et trafikkuhell. Dog minnes jeg da en kamerat kjørte vår 1938 Indian gjennom stakittgjerdet til en nabo i 1971. Naboen var A-ford mann og tok det pent :S

• Jan Emil Kristoffersen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 1 måned dager siden #4232 av Jan Emil Kristoffersen
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne karosseriskade reparasjon MGB
Nu er MGen i hendene på gode leger på Alnabru. Takk til Kjell som alltid er imøtekommende og kunnskapsrik, og har riktig medisin for en stresset pasient! :oops:

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.192 sekunder
Forumløsning av: Kunena