- Mottatte takk 0
Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
Bremsevæske
- Håkon Bentzen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
12 år 10 måneder dager siden #175
av Håkon Bentzen
Bremsevæske opprettet av Håkon Bentzen
Hei, Jeg har nettopp overhalt hovedsylinderen på min.
Og nå som jeg allikevel må skifte bremsevæske, lurte derfor på om det er noen her som har erfaring\synspunkter med DOT5 (silikonbasert) bremseveske. Ser på utenlandske forum at det er flere som anbefaler den kontra DOT3,4 & 5.1. Siden DOT5 ikke angriper lakk. Men igjen så virker det ikke som om DOT5 er like lett tilgjengelig her i landet.
Og nå som jeg allikevel må skifte bremsevæske, lurte derfor på om det er noen her som har erfaring\synspunkter med DOT5 (silikonbasert) bremseveske. Ser på utenlandske forum at det er flere som anbefaler den kontra DOT3,4 & 5.1. Siden DOT5 ikke angriper lakk. Men igjen så virker det ikke som om DOT5 er like lett tilgjengelig her i landet.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
12 år 10 måneder dager siden #176
av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Sv: Bremsevæske
Hei
DOT5 er nok ikke så lett å skaffe som vanlig bremsevæske, men hos eks. MG-Hagen tipper jeg du får det.
Normalt trenger du ikke ha så mye på lur heller når bremsesystemet er i orden. Men siden det ikke er helt vanlig handelsvare er det selvsagt fornuftig å ha litt i bakhånd, gjerne med i bilen.
Jeg har brukt DOT5 på tre forskjellige MGB`er de siste 11 årene og har ikke hatt problemer med det. For meg har det vært helt problemfritt og kan ut fra det anbefale DOT5.
Og som du skriver; er du uheldig og søler noe på lakken er DOT5 ufarlig for lakken.
DOT5 er nok ikke så lett å skaffe som vanlig bremsevæske, men hos eks. MG-Hagen tipper jeg du får det.
Normalt trenger du ikke ha så mye på lur heller når bremsesystemet er i orden. Men siden det ikke er helt vanlig handelsvare er det selvsagt fornuftig å ha litt i bakhånd, gjerne med i bilen.
Jeg har brukt DOT5 på tre forskjellige MGB`er de siste 11 årene og har ikke hatt problemer med det. For meg har det vært helt problemfritt og kan ut fra det anbefale DOT5.
Og som du skriver; er du uheldig og søler noe på lakken er DOT5 ufarlig for lakken.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
12 år 10 måneder dager siden #177
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Sv: Bremsevæske
Noen nevner problemer med hydrauliske bremselys brytere (slutter å virke)
- Rune Kallestad
- Besøkende
-
12 år 10 måneder dager siden #182
av Rune Kallestad
Besvart av Rune Kallestad i emne Sv: Bremsevæske
Har ikke hatt problemer med silikonvæske, har kjørt i 15 år med den typen væske. Men husk å skifte ALLE pakninger og bremseslanger hvis du går over fra vanlig DOT 3-4 væske til DOT 5.0 silikonvæske, dette fordi pakninger og slanger kan svulme opp.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.244 sekunder