Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

MOTORHAVARI

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden - 11 år 2 måneder dager siden #3030 av Halvor Asland
MOTORHAVARI opprettet av Halvor Asland
Var på vei hjem fra Danmark til Oslo med min TF ombord på Crown of Scandinavia i går 27/4 da jeg merket kraftig banking og vibrasjon fra en av motorene og ca. 10 sekunder senere en skikkelig eksplosjon..... Med erfaring som plattformsjef i Nordsjøen tok jeg umiddelbart på meg mitt varmeste tøy, pakket ned Hard-disc'en, en liten lommelykt og et kamera. Ute på gangen møtte jeg røykdykkere som var på vei ned i maskinrommet. Gjennom lett røyk fant jeg veien til mønstringsplassen - en vei jeg hadde gått opp tidligere på ettermiddagen!!

Over PA-systemet ble vi informert om at eksplosjonen ikke hadde ført til brann og etter ca. 30 min ble det gitt melding om at faren var over og at de nå ville starte de resterende motorene...

Jeg har vært med på ca 5 motorhavarier gjennom årene, men ingen så kraftige som dette.... :whistle:

www.dagbladet.no/2014/04/27/nyheter/dans...ys/danmark/33006756/

www.nrk.no/nyheter/motorhavari-pa-danskebaten--1.11687166
Last edit: 11 år 2 måneder dager siden by Halvor Asland.

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 1 måned dager siden #3035 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne MOTORHAVARI
Du må vel bygge på garasjen enda en gang da Halvor for å få plass til å overhale denne motoren. :)

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.164 sekunder
Forumløsning av: Kunena