- Mottatte takk 0
Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
For mye olje?
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2858
av Kai Endre Hager
For mye olje? opprettet av Kai Endre Hager
Hei, jeg har ett spørsmål før vårens første "langtur" imorgen. Dvs. ikke så veldig langt, jeg har tenkt meg fra Oslo til Drøbak. Men jeg kom til å fylle litt for mye olje på motoren, ca. 1/2 cm. over max på peilepinnen. Kan dette være skadelig, og er det best å tappe litt av oljen?
Det blir drømmevær for åpen MG til uken, (i sørnorge) :cheer: er det flere som åpner sesongen?
Det blir drømmevær for åpen MG til uken, (i sørnorge) :cheer: er det flere som åpner sesongen?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
11 år 3 måneder dager siden - 11 år 3 måneder dager siden #2859
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne For mye olje?
5mm på peilepinnen er ca. 2dl. for mye. Jeg hadde ikke tappet ut for så lite. Hvor mye heldte du på? Viser peilepinnen riktig nivå?
Last edit: 11 år 3 måneder dager siden by Truls Sundt.
- Kai Endre Hager
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2860
av Kai Endre Hager
Besvart av Kai Endre Hager i emne For mye olje?
Truls, jeg pleier å se på målepinnen flere ganger under påfylling, så jeg vet ikke helt hvor mye olje jeg helte på. Men plutselig ble det for mye. Tenker på om det blir for høyt oljetrykk?Men jeg kjører ikke på så høyt turtall eller presser motoren, :evil: så da går det nok bra, håper jeg.

- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2861
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne For mye olje?
Det går nok helt bra Kai. Oljetrykket påvirkes ikke av om det er litt for mye olje, - bare om det blir for lite.
- Knut H. Ødegaard
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2862
av Knut H. Ødegaard
Besvart av Knut H. Ødegaard i emne For mye olje?
En story fra virkeligheten: Jeg klarte den tabben å fylle dobbelt så mye olje på en motor en gang. Det som skjer da er at skinkene slår nedi sumpen. Og jeg skal love deg - det merker du....
Hele motoren rister som om den har fått Parkinsons. Så din lettere overfylling kan du bare ta helt med ro, og kose deg videre....

Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.232 sekunder