Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.

DÅRLIG KVALITET PÅ RESERVEDELER

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2591 av Halvor Asland
DÅRLIG KVALITET PÅ RESERVEDELER opprettet av Halvor Asland
Hei

NMGK har meldt sin deltagelse til konferansen for de MGCC-tilsluttede MG-klubber i Europa i slutten av mars iår. For 2 år siden var NMGK vertskap for konferansen.

Vedlegget ble ikke funnet

Fra konferansen i 2012. Julian White - leder for MGCC foran til høyre med Håkan Sigemark - koordinator for de europeiske MGCC-tilsluttede klubbene rett overfor. Paul Plummer var møteleder.

Iår skal konferansen holdes i Essen i Tyskland. NMGK har meldt inn 1 sak:

MANGELNDE KVALITET PÅ DAGENS RESERVEDELER

Via dette forum, har bl.a. Frank Rygh vist oss eksempler på denne dårlige kvaliteten.

Vårt ønske er at MGCC skal ta dette problemet opp mot leverandørene og kommunisere et budskap om at vi ikke bare ønsker billige deler - vi ønsker også deler som holder god kvalitet. Kjøper en nye deler til bremsesystemet, til styring, etc. MÅ en kunne stole på at disse holder god kvalitet. Konsekvensene av manglende kvalitet går ikke ut over deleleverandørene, men over oss som kunder!! Vi må snu problemstillingen slik at konsekvensene merkes av leverandørene ikke av oss som kunder. Se ikke bort fra at NMGK og andre klubber kan anbefale sine medlemmer om å holde seg vekk fra visse leverandører!!!

For at NMGK skal få gjennomslag for sin sak, trenger vi flere eksempler og forklaringer på erfaringer dere har. Derfor:

PLEASE - kan dere legge ut bilder og forklaringer her på dette forum, samt hvor disse delene ble kjøpt - da kan jeg love om at klubben vil fremføre dette til MGCC på konferansen i Essen. Jeg vet fra 2012 at NMGK ikke står alene!!!

Kom igjen

mvh
Halvor Asland

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 4 måneder dager siden #2592 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne DÅRLIG KVALITET PÅ RESERVEDELER
En korreksjon. Møteleder var Brian Woodham..... Paul er ikke med på dette bilde...

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden - 11 år 2 måneder dager siden #2998 av Halvor Asland
Hei

Som nevnte tidligere har jeg personlig startet en vendetta mot leverandører av dårlige reservedeler. :woohoo:

For ikke lang tid siden deltok Ola og jeg på MGCC sin europeiske konferanse og som lovet tok vi opp problemstiingen. Støtten fra de andre europeiske klubbene var stor, men fra moderklubben: . meget moderat... :S

Fra salen ble det spurt om MGCC var så avhengig av disse leverandørene som sponsor for både racing-serien, medlemsbladet Safety Fast osv., men det ville ikke representantene fra MGCC vedkjenne seg. Dette virket vel ikke helt overbevisende på de øvrige deltagerne......

Her er mine 2 nyeste eksempler:

Dette er venstre motorfeste til min '77 MGB. Det er ca. 3/4 år gammelt og kjøpt fra MGOC. Ved en tilfeldighet registrerte jeg at motoren berørte karosseriet ved hard aksellerasjon.... :( Nye er satt inn på begge siden, men fåglarna vet hvor lenge disse vil vare. Dette hadde jo vært en svært irriterende erfaring å gjøre seg på langtur med MGB'en???

Jeg har tidligere kommentert min overraskelse over de svært slitte stagene (pushrod) mellom bremsepedalen og masterpumpene for bremser og clutch. Jeg besluttet derfor ikke bare å skifte disse stagene, men også alle pakninger da denne bilen kun har 1-krets bremsesystem. Delene ble bestilt fra MOSS.
Etter at alt var montert, merket jeg at pedalene var blitt så utrolig mye høyere enn tidligere. Stagene ble derfor demontert og sjekket mot reservedelskataloger etc. og funnet å stemme. En runde med tommestokk viste at de nye stagene var ca. 7 mm lengre og på grunn av at pedalene svinger om en bolt høyt oppe i motorrommet, medfører dette at pedalen er blitt 30-40 mm høyere, som om de ikke var høye nok før I forhold til gasspedalen.

Etter at sinnet hadde lagt seg, bestilte jeg 2 nye fra Brown & Gammons.

På bildet sees staget fra Brown & Gammons til venstre, fra MOSS I midten og det originale til høyre...... :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Nå gir jeg opp. Nå er det fram med vinkelsliper og sveiseapparat!!!!!

Tro meg - historien kommer ikke til å stoppe der...... :angry:
Last edit: 11 år 2 måneder dager siden by Halvor Asland.

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden - 11 år 2 måneder dager siden #2999 av Halvor Asland
Denne er distribuert på flere Facebook-sider. Håper B&G tar den ad notam...

Last edit: 11 år 2 måneder dager siden by Halvor Asland.

• Frank Rygh
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 måneder dager siden - 11 år 2 måneder dager siden #3000 av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne DÅRLIG KVALITET PÅ RESERVEDELER
Hei Halvor
Som du vet er jeg også veldig engasjert i dette med dårlig kvalitet på nye deler.
Historien fortsetter og det er faktisk ganske mange deler det er snakk om.
Bremsedeler, forstillingsdeler..foringer ute av mål osv..
Det er faktisk sikkerheten vår det er snakk om også !

Skal ikke mase igjen om hvilke deler jeg har dårlig erfaring med, men heller fortelle dette!
For noen måneder siden publiserte jeg et tilsvarende innlegg på mgexp.com sine sider.
Der fortalte jeg med bilder og tekst en historie om deler som ikke holdt mål, og dokumenterte det hele slik du gjør med bilder.

Det resulterte i en ikke helt ok beskjed fra en av de litt større distributørene i USA om at jeg bare skulle vite at dette kom til å nå toppen hos Moss osv...
Og at jeg burde være glad for noen lagde deler til våre biler osv..
Pluss at jeg ble utestengt fra forumet der i lang tid
Inlegget mitt ble fjernet også..
Historien jeg fortalt var om clutch slave pumper og "pushrod" som hold mål alla det du viser frem i dine bilder.
Tydeligvis noen som ikke liker at vi forlanger bedre kvalitet på de deler vi kjøper.
Delene blir jo laget, så hvorfor ikke gjøre det skikkelig med engang?
Jeg forstår det ikke :huh:
Frank
Last edit: 11 år 2 måneder dager siden by Frank Rygh.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.233 sekunder
Forumløsning av: Kunena