Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
FORNYE VINYLTAK
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2452
av Halvor Asland
FORNYE VINYLTAK opprettet av Halvor Asland
Hei
Nå har jeg etter hjelp fra medlemmer i klubben fått bestilt ny vinyl ( rettere sagt mohair) til mitt Britax foldetak. Skal se om jeg kan lage en artikkel til redaktør Sigurd om det blir vellykket...
Kjøpte mohair og alle slitedeler herfra: www.lbhproducts.com
Av - for meg ukjente grunner - har min svarte '75 GT vinyltak ( your guessed it: i svart!!).
Det er vel forståelig at vinylen er blitt noe medtatt etter å ha blitt utsatt for alle typer vær i nærmere 40 år.
Jeg har ikke vært borte i vinyltak før, men antar de er limt til taket med kontaktlim eller lignende for så å bli renskåret rundt??
Samtidig kan det se ut som om frontruten må ut siden det kan se ut som om vinylen er lagt inn under gummilisten for frontruten....??
Noen som har erfaringer med vinyltak og utskifting av dette? Er dette en DIY jobb ( DIY= Do It Yourself)? Antar en trenger å være minst 2 for å få lagt vinylen stramt og fint på taket? Antar samtidig at dette er en jobb som bør gjøres med noe temperatur i luften slik at vinylen er litt medgjørlig? Antar samtidig at en trenger å varme litt for å få den rundt kompliserte hjørner??
Mange spørsmål!!
mvh
halvor
Nå har jeg etter hjelp fra medlemmer i klubben fått bestilt ny vinyl ( rettere sagt mohair) til mitt Britax foldetak. Skal se om jeg kan lage en artikkel til redaktør Sigurd om det blir vellykket...
Kjøpte mohair og alle slitedeler herfra: www.lbhproducts.com
Av - for meg ukjente grunner - har min svarte '75 GT vinyltak ( your guessed it: i svart!!).
Vedlegget ble ikke funnet
Det er vel forståelig at vinylen er blitt noe medtatt etter å ha blitt utsatt for alle typer vær i nærmere 40 år.
Jeg har ikke vært borte i vinyltak før, men antar de er limt til taket med kontaktlim eller lignende for så å bli renskåret rundt??
Samtidig kan det se ut som om frontruten må ut siden det kan se ut som om vinylen er lagt inn under gummilisten for frontruten....??
Noen som har erfaringer med vinyltak og utskifting av dette? Er dette en DIY jobb ( DIY= Do It Yourself)? Antar en trenger å være minst 2 for å få lagt vinylen stramt og fint på taket? Antar samtidig at dette er en jobb som bør gjøres med noe temperatur i luften slik at vinylen er litt medgjørlig? Antar samtidig at en trenger å varme litt for å få den rundt kompliserte hjørner??
Mange spørsmål!!
mvh
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Mark Ratcliff
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2454
av Mark Ratcliff
Besvart av Mark Ratcliff i emne FORNYE VINYLTAK
Jeg jobbet på en bilforhandler som student og hjalp med noen vinyltak. Så hvid jeg husker var det kun lim, skarp kniv og en hårføner som var brukt. Vinylen går sannsynligvis bare så vidt under gummilisten.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2455
av Jon Fredheim
Besvart av Jon Fredheim i emne FORNYE VINYLTAK
Her har du en grei
instruksjon

- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2471
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne FORNYE VINYLTAK
Hei Jon
Har sendt forespørsel til et firma i England om pris på ny vinylduk etc. Dette vil jeg prøve. I verste fall går det jo galt og da har jeg jo lært det også!! :cheer:
Har sendt forespørsel til et firma i England om pris på ny vinylduk etc. Dette vil jeg prøve. I verste fall går det jo galt og da har jeg jo lært det også!! :cheer:
- Helge Odden
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2473
av Helge Odden
Besvart av Helge Odden i emne FORNYE VINYLTAK
Kjøp vinylduk sy to langsgående sømmer oglim med kontaktlim, det gjorde jeg på en Cortina jeg restaurerte gikk veldi greit, begyndte midt på taket og tok ca25cm om gangen på annenhver side. vart fornøyd med resultatet.
Hilsen Helge O. medlem nr600
Hilsen Helge O. medlem nr600
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 5 måneder dager siden #2474
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne FORNYE VINYLTAK
Hei Helge
Jeg har funnet et par videoer på YouTube, men jeg mistenker at ting ser greiere ut enn det i virkeligheten er. Enig med den - ta litt av gangen. Har erfaring med at når kontaktlim først har klebet, er det vanskelig å justere...
:ohmy:
halvor
Jeg har funnet et par videoer på YouTube, men jeg mistenker at ting ser greiere ut enn det i virkeligheten er. Enig med den - ta litt av gangen. Har erfaring med at når kontaktlim først har klebet, er det vanskelig å justere...
:ohmy:
halvor
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.202 sekunder