Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
Reparasjon av BRITAX Folding Sunroof
- Halvor Asland
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 8 måneder dager siden #1882
av Halvor Asland
Reparasjon av BRITAX Folding Sunroof opprettet av Halvor Asland
Hei
Min MGB GT er utstyrt med et Britax folding sunroof. Britax sammen med Webasto, Tudor, etc. er idag ikke lengre i produksjon...
Etter nærmere 40 års bruk og påvirkning fra naturkreftene, er vinylen begynt å sprekke. Jeg har funnet et par firmaer i England som kan selge "Cover" dvs. vinyl ytterdelen samt "Headlining" altså innertaket. Prisene ligger i underkant av 2000 kr. for delene uten arbeid.
SPØRSMÅL:
Har noe fått utført reparasjon av sitt folding sunroof? Er dette DIY ( DIY = Due It Yourself) arbeid for en rimelig oppegående fingernem person eller er dette en jobb for spesialister? Mange av oss har erstattet vinyl-kalesjer med mohair som har svært mange fordeler framfor vinyl. Noen som har erfaringer med å benytte mohair i stedenfor vinyl?
Når taket først demonteres, er det andre overraskelser en kan forvente eller slitedeler en trenger? ......
Alle tilbakemeldinger velkomne!
mvh
Halvor Asland
Min MGB GT er utstyrt med et Britax folding sunroof. Britax sammen med Webasto, Tudor, etc. er idag ikke lengre i produksjon...
Etter nærmere 40 års bruk og påvirkning fra naturkreftene, er vinylen begynt å sprekke. Jeg har funnet et par firmaer i England som kan selge "Cover" dvs. vinyl ytterdelen samt "Headlining" altså innertaket. Prisene ligger i underkant av 2000 kr. for delene uten arbeid.
SPØRSMÅL:
Har noe fått utført reparasjon av sitt folding sunroof? Er dette DIY ( DIY = Due It Yourself) arbeid for en rimelig oppegående fingernem person eller er dette en jobb for spesialister? Mange av oss har erstattet vinyl-kalesjer med mohair som har svært mange fordeler framfor vinyl. Noen som har erfaringer med å benytte mohair i stedenfor vinyl?
Når taket først demonteres, er det andre overraskelser en kan forvente eller slitedeler en trenger? ......
Alle tilbakemeldinger velkomne!
mvh
Halvor Asland
Vedlegget ble ikke funnet
Vedlegget ble ikke funnet
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 8 måneder dager siden - 11 år 8 måneder dager siden #1885
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Reparasjon av BRITAX Folding Sunroof
Ola Thygesen brukte en salmaker Arild Broberg her i Oslo til å lage trekk i Mohair utvendig og innvendig pluss montere sammen og reparere rustskader på sin GT som du jo så på Ekebergmarkedet. Ser ut til å ha blitt veldig bra. Foreslår at du tar kontakt med Ola Thygesen for opplysninger over helgen da jeg vet han er utenlands nå. Tror dette var Webasto tak, men det skulle vel gå for det samme når man likevel lager trekk. Ellers er det vel ikke noen umulighet å trekke om taket selv basert på ferdige trekk fra UK. Mener å huske at det var en illustrert artikkel om nettopp dette i MGOC klubbmagasin (eller var det Practical Classic?) for et par år siden. Artikkelen kan vel da antagelig finnes i magasinets nettarkiv. Lykke til!
Last edit: 11 år 8 måneder dager siden by Ola Thygesen.
- Ola Thygesen
- Besøkende
-
11 år 8 måneder dager siden - 11 år 8 måneder dager siden #1934
av Ola Thygesen
Besvart av Ola Thygesen i emne Reparasjon av BRITAX Folding Sunroof
Jeg kjøpte et skyvetak som jeg tenkte montere rett på bilen. men ved nærmere undersøkelse fant jeg ut at det var så dårlig at alt måtte skiftes.
Jeg kunne kjøpe både utvendig duk og innvendig takstoff fra Enland men valgte å la Salmaker Arild Broberg gjøre hele jobben. Han er av den gamle skolen og meget nøyaktig. salmaker.com/
Det ble ikke det rimeligste alternativet, men det ble veldig pent og etter lange turer i regn kan jeg også si; helt tett!
Med vindskjermen oppe og varmeapparatet på skal det være svært kaldt ute før det blir ubehagelig.
Jeg vedlegger en kort pdf om arbeidet som ble gjort.
Jeg kunne kjøpe både utvendig duk og innvendig takstoff fra Enland men valgte å la Salmaker Arild Broberg gjøre hele jobben. Han er av den gamle skolen og meget nøyaktig. salmaker.com/
Det ble ikke det rimeligste alternativet, men det ble veldig pent og etter lange turer i regn kan jeg også si; helt tett!
Med vindskjermen oppe og varmeapparatet på skal det være svært kaldt ute før det blir ubehagelig.
Jeg vedlegger en kort pdf om arbeidet som ble gjort.
Last edit: 11 år 8 måneder dager siden by Ola Thygesen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.257 sekunder