Diskusjon om tekniske emner. Tekniske spørsmål og svar fra medlemmene.
WEBER 45 DCOE Justering og riktige dyser
- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 8 måneder dager siden #1870
av Frank Rygh
WEBER 45 DCOE Justering og riktige dyser opprettet av Frank Rygh
Hei
Da har jeg kjøpt meg en Weber 45 DCOE med KN filter til min STD MGB 1800
Motoren er i bra stand og har blyfri topp
Jeg har også bestilt Big bore grenrør som jeg skal bruke sammen med Weberen
Er det noen av dere her inne som har peiling på hva slags "oppsett" som kan fungere på denne motoren?
Jeg er mest opptatt av å få en bil jeg også kan bruke til bykjøring, uten at det hakker og går
Har blitt advart mot dette, men vet også at det er mange som er veldig fornøyd med denne løsningen
Så folkens ikke brenn inne med gode råd om dette
Jeg er lutter øre
Frank
Da har jeg kjøpt meg en Weber 45 DCOE med KN filter til min STD MGB 1800
Motoren er i bra stand og har blyfri topp
Jeg har også bestilt Big bore grenrør som jeg skal bruke sammen med Weberen
Er det noen av dere her inne som har peiling på hva slags "oppsett" som kan fungere på denne motoren?
Jeg er mest opptatt av å få en bil jeg også kan bruke til bykjøring, uten at det hakker og går
Har blitt advart mot dette, men vet også at det er mange som er veldig fornøyd med denne løsningen
Så folkens ikke brenn inne med gode råd om dette
Jeg er lutter øre

Vedlegget ble ikke funnet
Frank
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Bjørn Harald Brenna
- Besøkende
-
11 år 8 måneder dager siden #1874
av Bjørn Harald Brenna
Besvart av Bjørn Harald Brenna i emne WEBER 45 DCOE Justering og riktige dyser
Minefelt dette, har lagt ved to vedlegg som kan være til hjelp:
Weber 45 DCOE setup
og
Weber oppsett
BH
Weber 45 DCOE setup
og
Weber oppsett
BH
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 8 måneder dager siden - 11 år 8 måneder dager siden #1876
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne WEBER 45 DCOE Justering og riktige dyser
Hei Frank
Jeg har/har hatt Weber 45 DCOE på 2 biler. Den ene nær standard MGB og en Stage 2+
Her er oppsettet på mine:
Standard / Stage 2
choke/venturi: 36mm / 38mm
emulsjonsrør: F16 / F16
hoved-dyse: 145 / 160
luftkorreksjon: 155 / 160
tomgangsdyse: 55F8 / 55F8
aux dyse: 4,0 / 4,0
Begge oppsettene har fungert svært bra på mine MGB'er.
mvh
halvor
Jeg har/har hatt Weber 45 DCOE på 2 biler. Den ene nær standard MGB og en Stage 2+
Her er oppsettet på mine:
Standard / Stage 2
choke/venturi: 36mm / 38mm
emulsjonsrør: F16 / F16
hoved-dyse: 145 / 160
luftkorreksjon: 155 / 160
tomgangsdyse: 55F8 / 55F8
aux dyse: 4,0 / 4,0
Begge oppsettene har fungert svært bra på mine MGB'er.
mvh
halvor
Last edit: 11 år 8 måneder dager siden by Halvor Asland.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 8 måneder dager siden #1877
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne WEBER 45 DCOE Justering og riktige dyser
Hei
Du kan evt. også bruke F2 emulsjonsrør men da med 160 / 180 hhv. hoved- og luft-dyse.
Sjekk også disse:
halvor
Du kan evt. også bruke F2 emulsjonsrør men da med 160 / 180 hhv. hoved- og luft-dyse.
Sjekk også disse:
halvor
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Frank Rygh
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 8 måneder dager siden #1878
av Frank Rygh
Besvart av Frank Rygh i emne WEBER 45 DCOE Justering og riktige dyser
Hei 
Supert dette er godt nytt
Fikk med en bråte med dyser, da blir det å sjekke hva som står i nå
Med hilsen
Frank

Supert dette er godt nytt

Fikk med en bråte med dyser, da blir det å sjekke hva som står i nå

Med hilsen
Frank
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 8 måneder dager siden - 11 år 8 måneder dager siden #1879
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne WEBER 45 DCOE Justering og riktige dyser
Så en ADVARSEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VIKTIG...VIKTIG...VIKTIG...
Nåleventilen inn til flotørkammeret er svært følsom for trykket fra bensinpumpen. Om tilførsels-trykket blir for høyt, vil bensin-nivået i flotørkammeret bli såpass høyt at det i verste fall vil bensin renne over inn i forgasseren - i beste fall vil luft/bensin-blanding bli for fet.
SÅ:
monter enten en bensinpumpe som gir et trykk på mindre enn 3-4 psi ( punds pr. square inch) som tilsvarer ca. 0,2 bar
eller
monter en trykkreduksjonsventil som sørger for at trykket inn til forgasserne er mindre en trykket over.
Til info vil de fleste SU bensinpumpene til MGB gi for høyt trykk og vil trenge en reduksjonsventil.
mvh
halvor
VIKTIG...VIKTIG...VIKTIG...
Nåleventilen inn til flotørkammeret er svært følsom for trykket fra bensinpumpen. Om tilførsels-trykket blir for høyt, vil bensin-nivået i flotørkammeret bli såpass høyt at det i verste fall vil bensin renne over inn i forgasseren - i beste fall vil luft/bensin-blanding bli for fet.
SÅ:
monter enten en bensinpumpe som gir et trykk på mindre enn 3-4 psi ( punds pr. square inch) som tilsvarer ca. 0,2 bar
eller
monter en trykkreduksjonsventil som sørger for at trykket inn til forgasserne er mindre en trykket over.
Til info vil de fleste SU bensinpumpene til MGB gi for høyt trykk og vil trenge en reduksjonsventil.
mvh
halvor
Last edit: 11 år 8 måneder dager siden by Halvor Asland.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.266 sekunder